Novinky

  • 22.03.2019 Bad Šampionát European Masters F3, který se měl jet v rámci víkendů DTM, byl zrušen

  • 22.03.2019 Neutral Pirelli finišuje s testy 18palcových pneumatik pro F1 v roce 2021

  • 22.03.2019 Neutral V Barceloně dnes probíhají rozhovory o prodloužení kontraktu na pořádání VC F1

Facebook Instagram

Mercedesu nejde vývoj motoru podle plánu

Mercedesu nejde vývoj motoru podle plánu

Od nového konceptu si sliboval více

Mercedes letos opět získal obě trofeje, ale Ferrari bylo konkurenceschopnější než kdykoliv od roku 2014, začátku éry hybridních motorů. Právě motor býval největším trumfem Mercedesu, ale nyní si je jeho továrna v Brixworthu vědoma konkurence a pod tlakem vznikají chyby. Šéf týmu Toto Wolff během konference pořádané sponzorem Hewlett Packard připustil, že nová pohonná jednotka pro rok 2019 momentálně nemá předpokládaný počet koňských sil.

"I v této chvíli pokračuje ohromný závod ve vývoji. Hledá se přítlak, redukuje se odpor a velmi důležitými součástmi toho jsou samozřejmě motor a přidávání dalších koňských sil," řekl Toto Wolff.

"Dali jsme si skutečně ambiciózní cíle. Před šesti týdny jsme laťku posunuli výše, protože se k nám donesla šeptanda, že ostatním se daří moc dobře. Proto jsme si dali vyšší cíl, co se týče čisté rychlosti na jedno kolo v prvním závodě sezony.

Můžeme být spokojeni s tím, jaké zprávy v posledních pár týdnech přicházejí z aerodynamického tunelu. Na straně motoru došlo k malému zklamání, od nového konceptu jsme očekávali více. Ale naši lidé jsou mimořádně ambiciózní, jako my všichni, takže zůstávám optimistický. Nikdy nevíte. Pravdu se dozvíme až v sobotu v Melbourne."

Co se aerodynamiky týče, změna pravidel pro rok 2019, motivovaná snahou umožnit jezdcům závodění v těsnějším závěsu, pravděpodobně vyzní naprázdno.

"Občas se už prostě nedokážete dostat blíže, ztrácíte příliš moc přítlaku, pneumatiky nemají přilnavost, proto se špatně předjíždí. Přitom, když se podíváte na juniorské série, včetně F2, mají fantastické souboje. Mohou bojovat zblízka.

Proto se má oslabit aerodynamika a vzduch nemá proudit kolem vozu, což za ním vytváří velkou aerodynamickou díru, ale přes vůz. Jenže na opačné straně barikády je v deseti týmech asi tak 2000 expertů na aerodynamiku, takže předpokládám, že nalezneme způsob, jak vzduch opět směřovat kolem vozu. Tím pádem se nic moc nezmění," je přesvědčen Wolff.

Komentáře ke článku