Novinky

  • 19.04.2019 Neutral Testovací jezdec Haasu Pietro Fittipaldi se letos zúčastní šampionátu DTM

  • 18.04.2019 Neutral Jochen Rindt, jediný mistr světa F1 in memoriam, by se dnes dožil 79 let

  • 17.04.2019 Good Vítěz šesti velkých cen F1 Riccardo Patrese dnes slaví 65. narozeniny

Facebook Instagram

Rossi nedal soupeřům vůbec žádnou šanci

Rossi nedal soupeřům vůbec žádnou šanci

Acura Grand Prix of Long Beach – závod

Američan Alexander Rossi podruhé v řadě vyhrál závod IndyCar Series na okruhu v Long Beach. Letošní výkon byl ještě dominantnější než ten loňský. Rossi vedl 80 z 85 kol a v cíli měl na druhého Newgardena náskok 20 vteřin.

Jestli se někdy musel o své vítězství Rossi obávat, bylo to na startu závodu, kdy na něj zaútočil Dixon. Američan jej ale za svými zády udržel. Takové štěstí neměl Pagenaud, který v prvních metrech závodu přišel o dvě příčky. Ve třetí zatáčce se srazili Pigot, Ericsson a Harvey. Leist navíc přišel o přední křídlo. Švéd byl označen za viníka a dostal trest v podobě průjezdu boxy.

Na trať vyrazil zpomalovací vůz a v 5. kole se při restartu naskytla Dixonovi další šanci zaútočit. Rossi ale opět vedení udržel. Za Dixonem byli Power a Newgarden, následovali Rahal a Hunter-Reay.

Pěkný souboj předvedli na začátku 7. kola O´Ward a Herta, přičemž vítěz z Austinu z něj vyšel vítězně. O´Ward ale zásadně zpomalil a během jednoho kola se přes něj přehnali další jezdci. Začal totiž výrazně šetřit palivo. Co tím sledovali, ale věděli zřejmě jen inženýři na jeho boxové zídce a Mexičanovi to žádný prospěch nepřineslo.

Po 20 kolech vedl Rossi o 5,5 vteřiny před Dixonem, Power ztrácel další tři vteřiny. Obdobnou ztrátu měl i Newgarden. Za ním byli těsně za sebou Rahal a Hunter-Reay. Právě ten ve 25. kole zamířil k mechanikům. Rossi stavěl v dalším kole v okamžiku, kdy se dostal za o kolo pomalejší jezdce a jeho náskok se začal zmenšovat.

Dixon zamířil do boxů ve stejnou chvíli. Na trať se vrátili na 9. a 11. místě, oddělení Leistem. Power a Newgarden pit stop natahovali, byť jejich závodním inženýrům musel pocuchat nervy Ferrucci, který v první zatáčce skončil v únikové zóně. Žlutá fáze ale nepřišla.

Power se vrátil před Dixonem. Když zastavil Newgarden, od mechaniků se vrátil také před Dixonem a dokonce i před Powerem. Na Rossiho ztrácel pět vteřin.

Power se musel bránit Dixonovi a problémy s overboostem na výjezdu z vlásenky pak umožnily Novozélanďanovi zaútočit. Power v první zatáčce ve 34. kole probrzdil a zamířil do únikové zóny, kde se musel otočit. Propadl se na osmou příčku.

V polovině závodu měl Rossi už více než desetivteřinový náskok. Dixon ztrácel další vteřinu, dál byli v pořadí Rahal, Hunter-Reay, Pagenaud, Sató a Power.

Šance na dobrý výsledek vyhasla v 50. kole pro Hertu. Nejmladší vítěz závodu v historii série totiž v 9. zatáčce byl přetáčivý, narazil do zdi a zlomil přední křídlo. Při tom poškodil také zavěšení a nezbylo mu, než odstavit vůz v boxech. Zklamáni tak mohli být i fanoušci, protože jeho sponzor pro tento závod, společnost King Taco, slíbil v případě Hertova vítězství tuto mexickou pochoutku zdarma pro všechny návštěvníky závodu.

Hunter-Reay začal v 54. kole poslední kolo pit stopů. Rossi neriskoval, že ho na trati postihne to, co v Austinu, tedy špatně načasovaná žlutá fáze, a v 55. kole zamířil s náskokem přes 15 vteřin k mechanikům. Opět jej následoval i Dixon, kvůli problémům s palivovou hadicí ale zastávka trvala 18,6 sekundy a stála ho na trati hned několik míst. V boxech se Power dostal před Satóa, jinak se pořadí příliš neměnilo.

V závěru závodu se nejurputněji bojovalo o třetí místo. To držel Rahal následovaný Hunter-Reayem a Dixonem. Prostřední jmenovaný byl prvním, kdo ze souboje odpadl, když musel v závěru šetřit palivo.

Z umístění na stupních vítězů se nakonec neradoval ani Rahal. V posledním kole v nájezdu na protilehlou rovinku probrzdil, pak prudce zatočil na vnitřek dráhy a podle Dixona i IndyCar tím loňského šampiona zablokoval. Po skončení závodu rozhodlo vedení série, že šlo o nepovolený manévr a v pořadí posunulo Dixona na třetí místo.

Rahal byl přesvědčený, že nešlo o zakázaný manévr. Přiznal ale, že kdyby to neudělal, o třetí místo by tak jako tak přišel, takže z penalizace nakonec nebyl až tolik zklamaný.

Rossi věnoval vítězství dědečkovi, který zemřel den před závodem. Připomněl také, že se jedná o 200. vítězství pro tým Michaela Andrettiho. I druhý v cíli Newgarden musel být nakonec s umístěním spokojený. Přiznal, že na Rossiho jeho tým tentokrát neměl. Z pohledu šampionátu, který Newgarden vede, navíc 2. místo představuje dobré body.

S bodovým přídělem byli spokojeni i Dixon a Rahal. Také Power prozradil, že se možná v souboji s Dixonem mohl do té zatáčky vejít, rozhodl se ale neriskovat a raději dojet sedmý, než skončit v bariéře z pneumatik.

Teď bude mít navíc skvělou příležitost zlepšit si náladu. Začíná totiž květnový program, tedy Velká cena Indianapolisu a Indy500. Power vloni nemohl odjíždět ze Staré cihelny spokojenější, protože oba závody dokázal vyhrát.

p. jezdec tým motor čas/odstup
1. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 1:41:35.5999
2. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 20,2359
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 25,5745
4. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 26,4589
5. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 29,3447
6. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 31,5193
7. Will Power Team Penske Chevrolet + 33,0529
8. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 34,2879
9. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda + 40,4643
10. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda + 41,3241
11. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing Honda + 49,9110
12. Patricio O´Ward Carlin Chevrolet - 1 kolo
13. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda - 1 kolo
14. Max Chilton Carlin Chevrolet - 1 kolo
15. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo
16. Ed Jones Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo
17. Zach Veach Andretti Autosport Honda - 1 kolo
18. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo
19. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 2 kola
20. Marcus Ericsson Schmidt Peterson Motorsports Honda - 2 kola
21. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda - 2 kola
22. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda - 3 kola
23. Colton Herta Harding Steinbrenner Racing Honda havárie

Komentáře ke článku