Novinky

  • 22.09.2019 Good Kvalifikaci na závod IndyCar v Laguně Seca vyhrál Colton Herta (Harding Steinbrenner)

  • 21.09.2019 Good Pole position pro VC Singapuru si vyjel Charles Leclerc (Ferrari)

  • 21.09.2019 Good Vítězem závěrečného tréninku na VC Singapuru se stal Charles Leclerc (Ferrari)

Facebook Instagram

Atraktivní bitvu zvládl nejlépe Japonec

Atraktivní bitvu zvládl nejlépe Japonec

Monza – 2. závod

V nedělním sprintu stál po osmém místě v hlavním závodě na čelní příčce startovního roštu Scherer. Společně s bílo-modrým monopostem sdílel první řadu Lawson a ze třetí pozice vyrážel Hughes.

Co se složení včerejšího pódia týče, Cunodovi patřila na startu po otočení nejlepší osmičky 6. příčka, Daruvalovi 7. a sobotnímu vítězovi Švarcmanovi 8. Někteří z elitních jezdců na tom ale byli po sobotních nesnázích ještě hůře. Lundgaard startoval 13., Armstrong 21. a Vips zahajoval závod dokonce až z 26. příčky.

Na rozdíl od hlavního závodu víkendu tentokrát čítal startovní rošt o jeden vůz méně. Po sobotní hrůzostrašné nehodě, při níž utrpěl zlomeninu obratle, totiž chyběl Peroni a do boje o další body se tak vydalo jen 29 formulí.

Příroda ale v neděli jezdcům nachystala o něco obtížnější podmínky než o den dříve. Trať byla totiž přes noc zkrápěna deštěm a jelikož do startu úvodního závodu dne nestihla uschnout, proběhl start na mokrém povrchu.

Nejlépe si s ním poradil Hughes, který bleskově vystřelil ze svého stání a ze 3. místa se ujal vedení. Scherer udržel po úvodní šikaně alespoň druhou pozici, i ta se však ocitla v ohrožení ze strany Piqueta. Brazilec ale vyjel v první zatáčce ven z dráhy a propadl se až na 6. příčku. Na třetí pozici se posunul další skvělý startér Cunoda a ze druhého místa startující Lawson figuroval na 4. místě.

Úvodní metry se ale rovněž neobešly bez problémů. Hned několik závodníků totiž projelo šikanu rovně a došlo také ke kolizi mezi Beckmannem a Armstrongem. Pilot stáje ART Grand Prix poslal Novozélanďana do hodin, přičemž si poškodil přední přítlačné křídlo a na konci úvodního kola musel navštívit své mechaniky.

Po vynikajícím úvodním kole pokračoval Cunoda ve svém tažení i ve druhém okruhu. Zde se totiž posunul na druhé místo, když v první zatáčce pokořil Scherera. Ani toto ovšem japonskému závodníkovi nestačilo a v nadcházejících kolech Hughesovi pořádné zatápěl. S vedoucím tandemem navíc stále držel krok i Scherer a přibližoval se také Lawson.

V pátém kole nabídl třetí Švýcar jezdci stáje MP Motorsport příležitost k posunu. Byl totiž příliš široký v Parabolice a Lawson se mu v první zatáčce dalšího kola pokusil provizorní bronz vyrvat z rukou. Jeho záměr se ale v tento okamžik zatím realizovat nepodařilo.

V nedělním sprintu si jezdci F3 museli poradit s mokrou tratí

Mezitím Hughes ukazoval, jak velká je jeho chuť po zisku druhého letošního prvenství a vyjel si před Cunodou již 1,5sekundový náskok. Japonec se krom toho musel hodně koukat do zpětných zrcátek, neboť Scherer s Lawsonem byli velice blízko a ze své ztráty navíc začal ukrajovat i pátý Verschoor.

V úvodu 8. kola se navíc Cunodova stříbrná příčka otřásla. Zálusk si na ni totiž dělal Scherer a pokusil se v šikaně o útok. Ten ale úspěšný nebyl a ve Variante della Roggia se naopak musel bránit pokusům Lawsona.

Scherer se ale velmi rychle opět dotáhl na Cunodu a v úvodní šikaně 10. kola se pustil do dalšího pokusu o předjetí. Ten ale v tomto případě skončil ještě hůře než kolo předtím. Švýcarský závodník byl totiž o něco delší a jeho chyby dokázal využít v Curva Grande Lawson, který jej tak sesadil z pódiových pozic.

Tato situace hrála Cunodovi do karet. Jezdec stáje Jenzer Motorsport totiž dokázal soupeřům odjet a dokonce se mu dařilo i zmenšovat rozestup mezi ním a lídrem Hughesem, který se v jednu chvíli přiblížil dokonce až ke třem sekundám.

V 11. kole pokračoval Schererův propad a po předjížděcím manévru ze strany Verschoora najednou po startu z první příčky kroužil až jako pátý. Mezitím trať stále více osychala a došlo k prvnímu přezutí na hladké pneumatiky. Zariskovat se rozhodl v hloubi výsledkové listiny jedoucí Fernández. Ke slovu přišly také penalizace. Pětisekundovým trestem za získání výhody výjezdem mimo trať totiž komisaři obdarovali Viscaala z HWA.

I nadále bylo pořádné horko Schererovi. Ten se totiž nyní ocitl na mušce Pulciniho a domácí závodník se ve Varinate della Roggia pokusil o zisk jeho pozice. Z této bitvy ale odešel jako poražený, neboť byl příliš dlouhý a musel si svůj průjezd tímto úsekem prodloužit výletem za limity tratě.

Zároveň se ale také pořádně zamotávala zprvu jasná situace v boji o vítězství. Cunoda totiž najednou kroužil za Hughesem s rozestupem menším než jedna sekunda. Japonec se navíc za zády svého soka dlouho nezdržoval a v 15. kole od něj v úvodní šikaně převzal vedení závodu.

Hezké chvíle navíc nezažíval ani Hughesův týmový kolega Viscaal. Nizozemský závodník se totiž v úvodní šikaně roztočil po kontaktu ze strany Natoriho. Pilot Carlinu působil dojmem, že si na jezdce HWA zasedl. O kolo později se totiž dostal v úvodní šikaně do křížku s dalším z nich, tentokrát s Andresem. Japonec byl později za oba incidenty potrestán a zatímco v prvním případě vyfasoval deset sekund, ve druhém pět. Natori byl navíc nucen měnit přední přítlačné křídlo a při té příležitosti se i on rozhodl přezout na suché pneumatiky. Jeho ztráta ale byla již příliš veliká na to, aby se mu tento risk vyplatil.

S penalizací se ale musel vypořádat i Hyman. Ten se stejně jako před ním Viscaal provinil překračováním traťových limitů. U Jihoafričanova týmového kolegy pak stále pokračoval jeho pád pořadím, když si s ním konečně poradil Pulcini.

Drama přitom neutichalo ani na čele. Zde se totiž v poslední zatáčce 16. kola pokusil vrátit na první místo Hughes a na okamžik se mu to skutečně podařilo. Cunoda si ale vzápětí vzal první místo zpět. Britský závodník navíc neudržel do cíle ani druhou pozici. Z té ho totiž v 18. kole sesadil Lawson a juniorský program Red Bullu tak mohl slavit dvojité vítězství.

Hughes se musel spokojit se třetí příčkou. Čtvrtý dojel Verschoor, pátý nakonec Piquet, šestý Pulcini, Schererův propad se zastavil na 7. příčce a bod si připsal za 8. míso také sobotní vítěz Švarcman. Rus ale rozhodně smutnit nemusel, neboť svůj náskok v šampionátu navýšil na 33 bodů a do závěrečného podniku na domácí půdě v Rusku tak bude vstupovat v obzvláště výhodné pozici. Ohrozit jej bude moci již jen týmový kolega Daruvala.

Průběžné pořadí (14/16): 1. Švarcman 180, 2. Daruvala 147, 3. Vips 122, 4.Armstrong 119, 5. Lundgaard 97, 6. Piquet 90, 7. Hughes 74, 8. Cunoda 67, 9. Pulcini 66, 10. Fewtrell 57, 11. Lawson 40, 12. Verschoor 31, 13. Beckmann 20, 14. Kari 15, 15. Viscaal 10, 16. Drugovich 8, 17. Scherer 7, 18. Zendeli 6, 19. Sargeant 5, 20. Peroni 5, 21. Laaksonen 2, 22. Natori 1.

p.jezdectýmmotorčaskolbody
1.Juko CunodaJenzerMecachrome41:11,4702225
2.Liam LawsonMP MotorsportMecachrome41:12,7822218
3.Jake HughesHWA RacelabMecachrome41:13,4882215
4.Richard VerschoorMP MotorsportMecachrome41:14,2732212
5.Pedro PiquetTridentMecachrome41:18,3312210
6.Leonardo PulciniHitech Grand PrixMecachrome41:19,400228
7.Fabio SchererSauber Junior TeamMecachrome41:25,799226
8.Robert ŠvarcmanPrema PowerteamMecachrome41:26,422224
9.Christian LundgaardART Grand PrixMecachrome41:26,489222
10.Logan SargeantCarlinMecachrome41:27,790221
11.Jüri VipsHitech Grand PrixMecachrome41:27,887220
12.Felipe DrugovichCarlinMecachrome41:30,755220
13.Jehan DaruvalaPrema PowerteamMecachrome41:33,843220
14.Marcus ArmstrongPrema PowerteamMecachrome41:34,987220
15.Niko KariTridentMecachrome41:36,571220
16.Devlin DeFrancescoTridentMecachrome41:37,229220
17.Raoul HymanSauber Junior TeamMecachrome41:37,440220
18.Lirim ZendeliSauber Junior TeamMecachrome41:41,737220
19.Je JifeiHitech Grand PrixMecachrome41:46,895220
20.Simo LaaksonenMP MotorsportMecachrome41:47,882220
21.Max FewtrellART Grand PrixMecachrome41:48,798220
22.Keyvan AndresHWA RacelabMecachrome41:50,312220
23.Giorgio CarraraJenzerMecachrome41:55,772220
24.Andreas EstnerJenzerMecachrome41:58,708220
25.Alessio DeleddaCamposMecachrome42:28,402220
26.Sebastian FernandezCamposMecachrome42:49,445220
27.Bent ViscaalHWA RacelabMecachrome40:11,273210
28.David BeckmannART Grand PrixMecachrome41:56,410210
29.Tepej NatoriCarlinMecachrome42:19,557210

Komentáře ke článku