Günther udeřil v posledním kole

E-prix Santiaga de Chile
Teprve v posledním kole si zajistil Günther vítězství ve třetím závodě letošní sezony formule E. Na trati v Santiagu de Chile odvážným manévrem zdolal Da Costu a dojel si pro svůj premiérový triumf v šampionátu.
Do klání z pole position vyrážel Evans a vedení si udržel do dvacáté minuty, kdy ho musel odevzdat Güntherovi. Ten startoval z první řady, ale v úvodní zatáčce na něj vyzrál krajan Wehrlein. Pilot BMW si ovšem s využitím Attack módu vzal záhy pozici zpátky a později si vyšlápl i na Evanse.
Zdálo se, že má vyhráno, jenže až z desátého stání na roštu se vehementně dral vpřed Da Costa. Vypořádal se s Novozélanďanem a mocně naháněl lídra, jehož náskok během několika kol zlikvidoval.
Po startu se Wehrlein (vlevo) protáhl na druhé místo před Günthera
Güntherovy možnosti obrany byly limitované, protože se v jeho voze silně přehřívala baterie. Tři minuty před koncem šel soupeři víceméně z cesty. Jenže toho vzápětí postihl stejný problém! Navíc si neporozuměl s boxovou zdí. „Dali mně špatné informace,“ rozčiloval se po dojezdu. „Takže jsem si myslel, že je všechno v pořádku. Najednou mně oznámili, že je třeba prudce zpomalit, protože teplota letěla vzhůru.“
Kůži lacino nicméně Portugalec prodat nemínil. Günther musel jít v posledním kole na hodně vysoký risk a svého soka vybrzdit. Vyšlo to až na druhý pokus. „Byla to pořádná bitva a během cesty za prvenstvím jsem předjel tři auta. Skvělé!“ radoval se.
Jeden z klíčových momentů - Günther právě předjel Evanse
Třetí sice projel pod šachovnicí De Vries, ale kvůli pětisekundové penalizaci za technický prohřešek spadl na pátou pozici. Na pódium místo něj vystoupil Evans.
Řada favoritů vyhořela. Bird se zapletl do šlamastyky v počáteční fázi a byl nakonec rád za desátou příčku. Vergne sice krásně postoupil až na třetí místo, jenže pak se potkal se zdí a odstoupil. Sims doplatil na kolizi s Janim, Mortaru vyřadil defekt.
Průběžné pořadí po třech závodech: 1. Vandoorne 38, 2. Sims 35, 3. Bird 28, 4. Günther 25, 5. Di Grassi 24, 6. Rowland 22, 7. Da Costa 21, 8. Evans 21, 9. Lotterer 18, 10. Mortara 18, 11. De Vries, 18, 12. Wehrlein 12, 13. Frijns 10, 14. Calado 10, 15. Abt 8, 16. Vergne 4, 17. Massa 2, 18. D´Ambrosio 2, 19. Hartley 2.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
BMWi Andretti Motorsport | 46:11,511 | 40 | 25 |
2. | ![]() |
DS Techeetah Formula E Team | +2,067 | 40 | 18 |
3. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +5,119 | 40 | 19 |
4. | ![]() |
Mahindra Racing | +7,050 | 40 | 12 |
5. | ![]() |
Mercedes-Benz EQ | +9,883 | 40 | 10 |
6. | ![]() |
Mercedes-Benz EQ | +11,237 | 40 | 8 |
7. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | +14,437 | 40 | 6 |
8. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +18,255 | 40 | 4 |
9. | ![]() |
Venturi Racing | +20,430 | 40 | 2 |
10. | ![]() |
Envision Virgin Racing | +21,780 | 40 | 2 |
11. | ![]() |
Geox Dragon | +23,786 | 40 | 0 |
12. | ![]() |
NIO 333 | +27,778 | 40 | 0 |
13. | ![]() |
Nissan e.dams | +43,257 | 40 | 0 |
14. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | +47,198 | 40 | 0 |
15. | ![]() |
NIO 333 | -1 kolo | 39 | 0 |
16. | ![]() |
Envision Virgin Racing | -1 kolo | 39 | 0 |
17. | ![]() |
Nissan e.dams | -4 kola | 36 | 0 |
18. | ![]() |
Mahindra Racing | -4 kola | 36 | 0 |
19. | ![]() |
Geox Dragon | -5 kol | 35 | 0 |
![]() |
DS Techeetah Formula E Team | DNF | 0 | ||
![]() |
Venturi Racing | DNF | 0 | ||
![]() |
TAG Heuer Porsche | NQ | 0 | ||
![]() |
BMWi Andretti Motorsport | DNF | 0 | ||
![]() |
TAG Heuer Porsche | DNF | 0 |