Rozhodly ostřejší lokty v první zatáčce

ePrix Mexico City
Jaguar slaví druhé vítězství ve formuli E. Zasloužil se o něj Evans, který v Mexico City vedl od startu až do cíle.
O svém triumfu rozhodl již v první zatáčce, v níž doslova přetlačil Lotterera, jenž vyrážel z pole position. Pilot Porsche spadl na čtvrté místo, ztrácel také v dalším průběhu a nakonec odstoupil.
Evans bez úhony přestál i restart, když na trať musel po Müllerově nehodě safety car. Potom už jen kontroloval situaci. „Tohle byla jiná káva než v Santiagu,“ liboval si Novozélanďan, který v chilské metropoli vyhrál kvalifikaci, ale ePrix mu už tolik nevyšla. „Hledali jsme důvod, proč bylo auto v závodním režimu tak pomalé. Chlapci mě překvapili a připravili tentokrát skutečně skvělý vůz. Na mně bylo si už jenom hlídat náskok. To jsem také dělal.“
Závod přilákal na tribuny Okruhu bratří Rodríguezů hodně diváků
Druhý dlouho kroužil Bird, jenže v závěru se na něj dotáhli Da Costa a Buemi. Birdovi pod tlakem povolily nervy a trefil zeď. Mohl sice pokračovat, ale o chvíli později, zřejmě kvůli poničenému ráfku, to definitivně zabalil.
Da Costa se ke stříbrnému stupínku probil z hloubi pole. Při cestě vzhůru si ovšem nepočínal zrovna v rukavičkách. Když se dral před pátého De Vriese, došlo mezi nimi ke kontaktu, po němž Nizozemec ztratil kontrolu nad vozem a do bariéry s sebou vzal i zcela nevinného Frijnse. Debakl Mercedesu završil Vandoorne, který boural na stejném místě jako Bird. Přišel tím o první příčku v průběžné klasifikaci.
Da Costa se z hloubi pole propracoval až na druhé místo
Z ne zcela jasných důvodů si oba jezdci DS Techeetahu, tedy Da Costa a Vergne, během závodu na pokyn z boxové zdi několikrát prohodili pozice. Ztratili tím dost času a navíc si zkomplikovali aktivaci Attack modu. Bez toho by Portugalec zřejmě ohrozil i Evanse.
Seriál pokračuje 29. února v marockém Marrákeši.
Průběžné pořadí po čtyřech závodech: 1. Evans 47, 2. Sims 46, 3. Da Costa 39, 4. Vandoorne 38, 5. Di Grassi 32, 6. Bird 28, 7. Rowland 28, 8. Günther 25, 9. Mortara 22, 10. Lotterer 21, 11. De Vries 18, 12. Vergne 16, 13. Buemi 15, 14. Wehrlein 14, 15. Frijns 10, 16. Calado 10, 17. Abt 8, 18. D´Ambrosio 3, 19. Massa 2, 20. Hartley 2.
p. | jezdec | tým | čas | body |
---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | 46:42,093 | 26 |
2. | ![]() |
DS Techeetah Formula E Team | +4,271 | 18 |
3. | ![]() |
Nissan e.dams | +6,181 | 15 |
4. | ![]() |
DS Techeetah Formula E Team | +14,331 | 12 |
5. | ![]() |
BMWi Andretti Motorsport | +19,244 | 11 |
6. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | +28,346 | 8 |
7. | ![]() |
Nissan e.dams | +29,750 | 6 |
8. | ![]() |
Venturi Racing | +30,204 | 4 |
9. | ![]() |
Mahindra Racing | +31,132 | 2 |
10. | ![]() |
Mahindra Racing | +32,818 | 1 |
11. | ![]() |
BMWi Andretti Motorsport | +35,512 | 0 |
12. | ![]() |
Geox Dragon | +36,399 | 0 |
13. | ![]() |
NIO 333 | +50,888 | 0 |
14. | ![]() |
TAG Heuer Porsche | +1:04,891 | 0 |
DQ | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | 0 | |
DQ | ![]() |
Envision Virgin Racing | 0 | |
![]() |
Mercedes-Benz EQ | DNF | 0 | |
![]() |
Envision Virgin Racing | DNF | 0 | |
![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | DNF | 0 | |
![]() |
NIO 333 | DNF | 0 | |
. | ![]() |
Mercedes-Benz EQ | DNF | 0 |
![]() |
TAG Heuer Porsche | DNF | 3 | |
![]() |
Venturi Racing | DNF | 0 | |
![]() |
Geox Dragon | DNF | 0 |