Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Aron vytěžil z Martího propadu první vítězství

Aron vytěžil z Martího propadu první vítězství

FIA F3 na Red Bull Ringu – sprint

Sprintový závod FIA F3 se konal na mokré dráze. Vítězem se stal Aron před Minim a Colletem. Lídr šampionátu Bortoleto sice skončil až desátý, i přesto nadále vede šampionát. Závod dlouho vedl Martí, v závěru ale začal ztrácet tempo a nakonec obsadil až šestou příčku.

Na startu sprintového závodu došlo tradičně k otočení nejlepší dvanáctky z kvalifikace a pole position tím pádem připadlo Martímu. Druhý startoval Mini a třetí Frederick. Následovali Göthe, Colapinto, Mansell, Collet, Aron, Bortoleto, O´Sullivan, Beganovic, Saucy, Boya, Browning, Montoya, Edgar, Tsolov, Barnard, Barter, Gray, Flörschová, Bedrin, Cresswell, Cohen, Villagómez, García, Smith, Faria, Yeany a Fornaroli.

Ne všichni vyráželi do závodu z pozice, ze které měli startovat podle svého kvalifikačního výsledku. Třemi místy totiž byli penalizováni Mansell a O´Sullivan. Zatímco Mansell se provinil tím, že přejel bílou čáru oddělující trať a nájezd do boxů, O´Sullivan zdržel v kvalifikaci Smithe.

Pro Cresswella šlo o premiérové vystoupení ve FIA F3. Brit, který běžně závodí v seriálu GB3, nahradil u stáje PHM Racing by Charouz Wisnického. Prozatím byl potvrzen pro podniky na Red Bull Ringu a Silverstonu. Bylo ale otázkou, zdali se Wisnicki do kokpitu vůbec vrátí.

V sobotu na jezdce čekaly zcela jiné podmínky než v sobotu. Před závodem totiž pršelo a trať byla mokrá. Jezdci proto odjeli za zpomalovacím vozem raději dvě zaváděcí kola. Pak ale přišel přece jen pevný start.

Nejlépe zvládl start Martí, který si udržel první místo. Na druhé místo se posunul Frederick, Mini mu ale nechtěl dát nic zadarmo a jejich souboj probíhal ještě ve čtvrté zatáčce.

Mokrá dráha se pochopitelně byla náročnou jízdou a úvod závodu se neobešel bez potíží. García totiž vycestoval do štěrku a propadl se na 29. místo. Daleko větší problémy ale měli u Jenzeru. Barnard totiž do závodu vůbec neodstartoval a zůstával v boxech.

Netrvalo dlouho a García zajel do boxů. Zde pro Mexičana závod skončil. Do boxů zamířil mimo záběry kamer také Saucy. Nebylo jasné, co se u Švýcara stalo.

Martí si vytvářel na čele náskok. Před Frederickem vedl už o tři sekundy. Na třetí pozici už byl Aron, který odsunul na čtvrtou příčku Miniho. Na bodovaných pozicích jeli také pátý Collet, šestý O´Sullivan, sedmý Colapinto, osmý Montoya, devátý Edgar a desátý Browning. Lídr šampionátu Bortoleto figuroval mimo body. Brazilcovi patřila až 12. pozice. Útočil ale na Mansella.

V šestém kole na okamžik zavlály žluté vlajky. Na výjezdu z poslední zatáčky se totiž roztočil Barter. Australan se ale zvládl vyhnout zdem a mohl v závodě pokračovat. Do závodu se mezitím vrátil Barnard a dokonce zajel nejrychlejší kolo závodu. Se ztrátou tří kol na lídra ale byl beznadějně dvacátý devátý.

Nadále se bojovalo mezi Bortoletem a Mansellem. Brazilec se sice na okamžik dostal dopředu, Mansell se ale vzápětí vrátil zpět. K této dvojici už se navíc přitáhli Beganovic a Boya.

Bojovalo se ale také mnohem výše – o druhé místo. Aron zdolal v osmém kole na rovince před čtvrtou zatáčkou Fredericka. Propad pilota stáje ART Grand Prix navíc pokračoval. O kolo později ho zdolal i Mini.

Pokračovala i bitva o 11. místo. Beganovic předjel jak Mansella, tak Bortoleta.

Collet se stal ve třetí zatáčce desátého kola dalším pilotem, který zdolal Fredericka. V Američanově blízkosti už navíc byli také O´Sullivan a Colapinto. Argentinec byl ale z tohoto boje brzy vyřazen. Ve třetí zatáčce totiž vyjel z trati a spadl ze sedmé pozice na až na 19. místo.

V 11. kole došlo k incidentu mezi Grayem a Villagómezem ve třetí zatáčce. Brit poslal Mexičana do hodin a při kontaktu s ním si poškodil zavěšení kola. Jak pro Graye, tak pro Villagómeze závod skončil a na trať musel zpomalovací vůz.

Díky výjezdu zpomalovacího vozu přišel Martí pro závěr závodu o svůj velký náskok. Druhý byl Aron, třetí Mini, čtvrtý Collet, pátý Frederick, šestý O´Sullivan, sedmý Montoya, osmý Edgar, devátý Browning, desátý Beganovic, jedenáctý Bortoleto, dvanáctý Mansell, třináctý Boya, čtrnáctý Göthe, patnáctý Fornaroli, šestnáctý Bedrin, sedmnáctý Colapinto, osmnáctý Tsolov, devatenáctá Flörschová, dvacátý Cohen, dvacátý první Yeany, dvacátý druhý Cresswell, dvacátý třetí Smith, dvacátý čtvrtý Faria, dvacátý pátý Barter, dvacátý šestý Saucy a dvacátý sedmý Barnard.

Ve 14. kole došlo k restartu. Martí si bez problému udržel vedení. Na Arona útočil Mini, Estonec ale zatím zůstával vpředu. Musel si však dávat pozor. Kvůli překračování traťových limitů byl totiž varován černo-bílou vlajkou.

Čtyři kola před koncem se nedalo říct, že by bylo v boji o vítězství rozhodnuto. Aron se totiž přitáhl k Martímu na rozdíl čtyř desetin sekundy. Mini s Colletem také nebyli daleko.

Tři kola před koncem už Aron naznačil ve třetí zatáčce útok na Martího. Pilot Premy měl lepší výjezd, Martí se ale přesto zvládal držet vpředu. Souboj pokračoval až do sedmé zatáčky, kde byli oba jezdci bok po boku. Martí ale první místo uhájil.

Souboj ale nekončil a v 18. kole Martího předjeli ve třetí zatáčce nejen Aron, ale také Mini, který souboje využil k tomu, aby se dotáhl. Martí se trápil i nadále a měl co dělat, aby vůbec udržel třetí místo před Colletem.

V předposledním kole zaútočil Collet ve třetí zatáčce na Martího. Úspěšný ale prozatím nebyl. Götheho potkal defekt pneumatiky po kontaktu s Bedrinem.

V nájezdu do posledního kola zaútočil Colllet na Martího a předjetí se mu podařilo. Martí se navíc postupně propadl až na šesté místo za O´Sullivana i Edgara.

Pro vítězství si dojel Aron před Minim a Clletem. Lídr šampionátu Bortoleto bodoval desátým místem.

Aktualizace: Po závodě padly dva tresty. Gray byl penalizován za kolizi s Villagómezem ztrátou pěti míst na startu dalšího závodu. Bedrin dostal deset sekund za incident s Fornarolim a spadl ze 17. místa na 25. příčku.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Paul Aron Prema Mecachrome   20 10+1
2. Gabriele Minì Hitech Mecachrome 1,400 20 9
3. Caio Collet Van Amersfoort Mecachrome 4,900 20 8
4. Zak O'Sullivan Prema Mecachrome 5,400 20 7
5. Jonny Edgar MP Motorsport Mecachrome 6,300 20 6
6. Pepe Martí Campos Mecachrome 7,600 20 5
7. Kaylen Frederick ART Grand Prix Mecachrome 8,300 20 4
8. Dino Beganovic Prema Mecachrome 8,400 20 3
9. Sebastian Montoya Hitech Mecachrome 9,600 20 2
10. Gabriel Bortoleto Trident Mecachrome 10,100 20 1
11. Luke Browning Hitech Mecachrome 10,900 20 0
12. Mari Boya MP Motorsport Mecachrome 11,300 20 0
13. Franco Colapinto MP Motorsport Mecachrome 12,300 20 0
14. Christian Mansell Campos Mecachrome 14,300 20 0
15. Leonardo Fornaroli Trident Mecachrome 15,100 20 0
16. Nikola Tsolov ART Grand Prix Mecachrome 16,000 20 0
17. Nikita Bedrin Jenzer Mecachrome 16,800 20 0
18. Ido Cohen Carlin Mecachrome 17,600 20 0
19. Sophia Flörschová PHM Racing by Charouz Mecachrome 18,200 20 0
20. Hunter Yeany Carlin Mecachrome 18,500 20 0
21. Grégoire Saucy ART Grand Prix Mecachrome 19,400 20 0+2
22. Tommy Smith Van Amersfoort Mecachrome 20,100 20 0
23. Hugh Barter Campos Mecachrome 21,700 20 0
24. McKenzy Cresswell PHM Racing by Charouz Mecachrome 22,700 20 0
25. Roberto Faria PHM Racing by Charouz Mecachrome 25,200 20 0
26. Oliver Göthe Trident Mecachrome 1'28,600 20 0
27. Taylor Barnard Jenzer Mecachrome +2 kola 18 0
DNF Oliver Gray Carlin Mecachrome - 10 0
DNF Rafael Villagómez Van Amersfoort Mecachrome - 10 0
DNF Alex García Jenzer Mecachrome   1 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Bortoleto 93, 2. Martí 73, 3. Mini 65, 4. Aron 65, 5. Beganovic 64, 6. O´Sullivan 48, 7. Colapinto 48, 8. Saucy 47, 9. Browning 38, 10. Fornaroli 36, 11. Montoya 25, 12. Göthe 23, 13. Collet 18, 14. Barnard 16, 15. Boya 12, 16. Frederick 11, 17. Edgar 8, 18. Mansell 5, 19. Bedrin 1.

Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 177, 2. Trident 152, 3. Hitech 128, 4. Campos 78, 5. MP Motorsport 68, 6. ART Grand Prix 58, 7. Van Amersfoort 18, 8. Jenzer 17.


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema