Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Naposledy na původním okruhu v hlavním městě hudby

Naposledy na původním okruhu v hlavním městě hudby

Big Machine Music City Grand Prix – před závodem

Šampionát IndyCar Series má tento víkend na programu poslední letošní městský okruh, ten v ulicích města proslaveného především hudbou – Nashvillu. Bude to třetí a zároveň poslední klání na 3,5 km dlouhé trati s jedenácti zatáčkami, jejíž dominantou je především úsek přes řeku Cumberland, kterou po mostě pojmenovaném na počest veteránů války v Koreji překonávají piloti dvakrát.

Trať ale brzy bude muset ustoupit plánované výstavbě nového stadionu pro tým amerického fotbalu Tennessee Titans. V jeho těsném sousedství, na parkovištích u současného stánku Nissan Stadium, leží velká část okruhu. IndyCar ale už ve čtvrtek oznámila, že se od příští sezony závod přesune na trať vytyčenou zejména na druhém břehu a podnik bude sloužit jako finále sezony.

Před tím ale ještě jednou piloti nastoupí na stávající trati. Ta má 11 zatáček a v předchozích letech přinesla hromadu žlutých fází. V prvním ročníku jich bylo 9 a z 80 kol za zpomalovacím vozem odkroužili piloti 33 kol. A to byl ještě dvakrát závod přerušen červenou vlajkou.

Vítězem se nakonec stal Marcus Ericsson a to i přesto, že v úvodu kolidoval se Sébastianem Bourdaisem a předek jeho vozu se vznesl 1,5 metru nad dráhu. Vloni se z vítězství radoval Scott Dixon, který byl o rok dříve druhý, a i on vyhrál navzdory předchozímu karambolu, ze kterého si odnesl poškozenou podlahu. A žlutých fází bylo jen o jednu méně a to i přesto, že promotér se snažil trať upravit, v některých úsecích položil nový asfalt a posunuty byly bariéry.

Svoji premiéru si v IndyCar v Nashvillu odbude loňský šampion Indy Lights (dnes IndyNXT) Linus Lundqvist. Švédský závodník nahradí ve voze týmu Meyer Shank Racing Simona Pagenauda, kterého stále lékaři nepustili na start po zranění, které utrpěl při nehodě v tréninku na závod v Ohiu. Pagenaud by měl stále bojovat s následky otřesu mozku.

Ačkoliv mírně z náskoku ztratil, musel předminulý víkend odjíždět lídr šampionátu Álex Palou z Iowy ve velmi pozitivní náladě. Především v nedělním závodě, kdy skončil třetí, se mu podařilo ztráty výrazně minimalizovat a to navzdory tomu, že Josef Newgarden, který se z pole pronásledovatelů v Iowě jasně pasoval do role Palouova největšího vyzyvatele, oba závody vyhrál. Pro něj je navíc závod v Nashvillu domácím.

Palou má ale stále náskok 80 bodů. Na Newgardena ztrácí dalších 40 loňský vítěz z Nashvillu Scott Dixon a čtvrtá příčka s mankem dalších 27 bodů patří Ericssonovi. Tedy 3. a 4. v šampionátu jsou předchozí vítězové z Nashvillu a také stájoví kolegové lídra bodování Paloua.

Na městském okruhu jako je Nashville se ale může stát cokoliv a Palou si musí dávat pozor nejen na rivaly v boji o titul, ale také na jezdce, kterým v závěru sezony jde třeba o nové angažmá, a potřebují zajet dobrý výsledek. Mezi ty patří třeba Romain Grosjean, jehož budoucnost u týmu Andretti Autosport je ve hvězdách, či loňský šampion Will Power. Jeho smlouva sice bude končit až příští rok, ale Power by nerad přerušil sérii, kdy od roku 2007 v sezoně alespoň jeden závod vyhrál. Letos mu vítězství zatím chybí, stejně jako Scottu Dixonovi, který má tuto sérii ještě o dva roky delší a také by ji nerad ukončil.

Městský okruh v Nashvillu

Délka okruhu: 2,1 míle (3,492 km), 11 zatáček
Délka závodu: 80 kol (168 mil)
První závod: 2021
Rekord okruhu: Colton Herta (Andretti Autosport) – 1:13.6835 v roce 2021
Loňské pole position: Scott McLauglin (Team Penske) – 1:14.5555
Loňský vítěz: Scott Dixon (Chip Ganassi Racing)

Časový harmonogram (SELČ)

Pátek 4. 8.

22:00 – 23:15 – 1. trénink

Sobota 5. 8.

17:40 – 18:40 – 2. trénink
22:45 – 23:50 – Kvalifikace

Neděle 7. 8.

0:25 – 0:55 – 3. trénink
18:30 – Start závodu Music City Grand Prix

 

 

 

Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment