Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Toyota a BAR využívají díry v dohodě o omezení testů

Toyota a BAR využívají díry v dohodě o omezení testů

Ta tímto ztrácí svůj smysl.

Toyota a BAR zdánlivě porušily dohodu o omezení testů, která mj. říká, že týmy nebudou testovat během sezóny více jak 30 dní, nepřivezou na trať víc jak dva vozy a nebudou testovat na dvou a více tratích současně.

Přesto Toyota na Jerez přivezla tři vozy, v jednom z nich byl osmiválcový motor, BAR dokonce čtyři stroje. Čtvrtý vůz slouží k dlouhodobým testům elektronických komponent.

S jedním z vozů jezdil Jenson Button, druhý a třetí na střídačku řídil Anthony Davidson. Čtvrté auto dnes zůstalo v boxech, ale zítra s ním bude jezdit Takuma Sato.

Vše spočívá v tom, že dohoda hovoří o zákazu jízdy více než dvou vozů současně na stejné trati. Soupeři BAR a Toyotu bedlivě sledovali, spokojeni s danou situací ale nebyli. Hlavním přínosem je skutečnost, že v případě mechanických problémů nepřijdou týmy o žádný čas. Přesně to se dnes stalo Williamsu a McLarenu.

Pokud by ostatní týmy zvolily stejné kroky, zcela by to popřelo smysl zmíněné dohody - tedy snížit náklady na testování.

Podobnou logiku, byť v jiném bodě dohody, využil McLaren. V průběhu roku vyslal McLaren dvě testovací skupiny do Španělska a Silverstone, aby byly připraveny začít v případě špatného počasí na druhém okruhu testovat. Nakonec ve Španělsku neměli co na práci.

Kroky týmů Toyota a BAR jsou v ostrém kontrastu například s počínáním Renaultu, který oficiálně žádal o svolení provést demonstrační jízdu rok starého vozu na Silverstone v době, kdy Renault regulérně testoval jinde.