Piastri rázně utnul Norrisovy naděje

VC Španělska – kvalifikace
Do Velké ceny Španělska odstartuje z pole position Piastri. Australan zdolal kolegu Norrise rozdílem 209 tisícin sekundy. Třetí pozici obsadil Verstappen, který zajel na tisícinu stejný čas jako Russell.
Piastri byl nejrychlejším jezdcem prvních dvou částí, v té třetí mu ale Norris ukázal, že mu nic nedá zadarmo. Po prvních pokusech vedl Brit s časem 1:11,819. Piastri byl pozadu o 17 tisícin. Při závěrečném snažení ale Australan svého kolegu „trumfnul“. Norris sice nejprve zrychlil na 1:11,755, na Piastriho výkon v hodnotě 1:11,546 to ale bylo málo.
Verstappen se sice po prvních pokusech nacházel v pořadí až jako pátý a poté ho dokonce odsunul o další pozici i Alonso, při závěrečném pokusu ale pilot Red Bullu vybojoval třetí místo. Vytrhl ho z rukou Russella, který se musel spokojit se čtvrtou příčkou. Oba piloti ovšem zajeli na tisícinu stejný čas.
Z jezdců Ferrari tentokrát dopadl lépe pátý Hamilton. Leclerc už na závěrečné pokus nevyjel. Na Monačanově voze nejspíše došlo k technickému problému. I proto skončil až jako sedmý.
Alonso potěšil domácí fanoušky postupem do třetí části. Nakonec obsadil 10. příčku. Naopak Sainz nemůže být se svým výkonem před domácím publikem spokojen. Pilot Williamsu skončil až osmnáctý. Sainzovo zaváhání příliš nenapravil ani jeho parťák u Williamsu Albon. Thajec byl klasifikován jako jedenáctý.
Svou nejlepší kvalifikaci v kariéře zažil Bortoleto. Brazilský nováček opět porazil Hülkenberga, který byl vyřazen už po první části. Nakonec to dotáhl až na 12. místo.
Devatenáctý Colapinto odstavil v závěru první části monopost kvůli technickým problémům. Propadák zažil Cunoda. Pilot Red Bullu obsadil poslední 20. místo. Jeho jízdní projev při posledním pokusu ale nasvědčoval tomu, že s jeho vozem nebylo vše v pořádku. Japonec žádal během první části svůj tým, aby zkontroloval podlahu.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,551 | 1:11,998 | 1:11,546 | 14 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,799 | 1:12,056 | 1:11,755 | 15 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,798 | 1:12,358 | 1:11,848 | 12 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,806 | 1:12,407 | 1:11,848 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,058 | 1:12,447 | 1:12,045 | 15 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,815 | 1:12,585 | 1:12,111 | 18 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,014 | 1:12,495 | 1:12,131 | 12 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,081 | 1:12,611 | 1:12,199 | 18 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,139 | 1:12,461 | 1:12,252 | 15 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,102 | 1:12,523 | 1:12,284 | 14 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,044 | 1:12,641 | 14 | |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,045 | 1:12,756 | 12 | |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,039 | 1:12,763 | 12 | |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,038 | 1:13,058 | 15 | |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,074 | 1:13,315 | 15 | |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,190 | 6 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,201 | 9 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,203 | 6 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,334 | 7 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,385 | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren