Odpoledne přišel Piastriho čas

VC Španělska – 2. trénink
V čele opět McLaren, tentokrát jiný. Druhý volný trénink na Velkou cenu Španělska patřil Piastrimu. Australan za sebou nechal Russella a Verstappena. Norris zajel čtvrtý čas.
Druhý trénink se odehrával v obvyklém duchu. Nejprve vyjeli jezdci do akce na tvrdších směsích gum. Většina nasadila střední sadu pneumatik, například takový Colapinto ale vyjel na tvrdé směsi. Stejnou cestou šel i Stroll.
Kvalifikační simulace na měkkých pneumatikách přišly ke slovu na přelomu první a druhé poloviny tréninku. Piastriho vítězný výkon měl hodnotu 1:12,760, což byl téměř o vteřinu rychlejší čas než ten, který v prvním tréninku stačil na vítězství Norrisovi. Druhý Russell ztratil na Australana 286 tisícin, třetí Verstappen zaostal o 310. Identický čas jako Nizozemec zajel i čtvrtý Norris.
Pro jezdce Mercedesu byl druhý trénink první příležitostí víkendu pro vyzkoušení nejměkčí sady pneumatik. Při úvodní hodinovce ji totiž vůbec nevyužili. Antonelli doplnil Russellovo druhé místo šestým časem.
Domácím fanouškům dal naději Alonso. Pilot Aston Martinu, který stále čeká na první letošní body, skončil jako sedmý. Naopak Hamilton si stěžoval, že se s jeho Ferrari nedá jet a obsadil až 11. příčku. Ještě hůře na tom byl druhý pilot Red Bullu Cunoda. Japonec se potýkal s nízkou přilnavostí a obsadil 13. pozici.
Ve druhém tréninku poprvé usedli do kokpitu Albon a Ocon, kteří v úvodní hodinovce pustili za volant Martinse, respektive Hirakawu. Albon skončil patnáctý, Ocon osmnáctý.
Trénink se obešel bez vážnějších incidentů. Pouze v úvodu vycestoval do štěrku ve třetí zatáčce Bearman.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,760 | 28 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,046 | + 0.286 | 32 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,070 | + 0.310 | 30 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,070 | + 0.310 | 31 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,260 | + 0.500 | 33 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,298 | + 0.538 | 31 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,301 | + 0.541 | 28 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,385 | + 0.625 | 30 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,400 | + 0.640 | 29 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,494 | + 0.734 | 29 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,533 | + 0.773 | 29 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,592 | + 0.832 | 30 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,683 | + 0.923 | 31 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,721 | + 0.961 | 34 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,839 | + 1.079 | 32 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,839 | + 1.079 | 17 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,959 | + 1.199 | 27 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,005 | + 1.245 | 30 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,126 | + 1.366 | 20 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:14,303 | + 1.543 | 31 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren