Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Velké Británie

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Velké Británie

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Zdravím vás všechny,
 
tentokrát šlo o druhý závod našeho týmu na domácí půdě během dvou týdnů a když jsme ve čtvrtek dorazili na místo, byli jsme v odhodlaném rozpoložení: v průběhu víkendu ze sebe ve snaze dosáhnout dobrého výsledku dáme všechno. Přesně to jsme také udělali a od začátku až do konce jsme jeli s maximálním úsilím a naplno. To však momentálně znamená sedmé a osmé místo, kterých jsme dnes dosáhli.
 
Členové týmu na tribunách, všichni dodavatelé, kteří se na nás přišli podívat, i všichni fanoušci, tu situaci chápou. Dvě Ferrari, dva vozy McLaren a dvě BMW skončily před námi. Závodit na takovéto pozici není naším cílem, ale oproti začátku sezóny je to velký krok kupředu. A stále si věříme, protože víme, že další vývoj je teprve před námi.
 
Na měkkých pneumatikách se opět podařilo vůz zrychlit
 
Můj kolega z týmu a já jsme měli dobré cvičné jízdy: žádné problémy a spoustu ujetých kol, přesně tak, jak se nám to líbí. Ve výsledcích jsme byli 7. a 8. – o něco nižší pozice, než jak jsme na tom byli před týdnem ve Francii, ale v souladu s naší výkonnostní úrovní. Velké překvapení přišlo od Ralfa Schumachera před námi, který měl dobrou rychlost celý víkend. Věděli jsme, že se musíme dostat před něj – a přesně to jsme před první zatáčkou udělali. Massa se z hlediska pořadí také zastavil, takže před koncem 1. kola jsem už byl na pozici P5.
 
Lepší už to bohužel nebylo. Po několika málo kolech se pneumatiky začaly velmi silně opotřebovávat a já jsem začal na pomalých úsecích okruhu ztrácet čas. Na voze jsem měl tvrdé pneumatiky a protože jsme byli přesvědčeni, že měkké pneumatiky představují riziko, učinili jsme opět stejnou volbu i při druhé jízdě. Stalo se to samé. Až při poslední jízdě, na měkkých pneumatikách, se opět podařilo vůz zrychlit a dosahovat konzistentních výkonů. Obvykle byste očekávali, že u obou vozů bude situace stejná, ale dnes to bylo ještě podivnější, protože Giancarlo byl na tom přesně naopak!
 
Všichni v týmu ING Renault F1 závodí s cílem vyhrát
 
K vlajce jsme se proto dostali na stejných pozicích, na jakých jsme vyjeli, tedy na 7. a 8. místě. Naše ambice jsou však samozřejmě jiné: všichni z týmu ING Renault F1 závodí s cílem vyhrát. Ale není to žádný důvod k panice.
 
Naše výkony se neustále zlepšují – před několika málo týdny by R27 jen stěží získala dnes odpoledne body. A v letošním roce se zatím ukazuje, že usilovná práce, pečlivé rozbory a logické myšlení týmu pomáhají dělat velké pokroky. Svůj přístup nyní nehodláme změnit.
 
Tento týden provádíme testovací jízdy na okruhu v Spa-Francorchamps. Musíme posoudit nové součástky, které snad budeme moci využít za dva týdny na okruhu Nürburgring. Jeden závod právě skončil, ale další již začíná …
 
Brzy na shledanou,
Heikki
 
Hekki Kovalainen