Vettel ovládl i noční Singapur a je krůček od titulu
Velká cena Singapuru - závod
Sebastian Vettel s přehledem vyhrál noční Velkou cenu Singapuru a devátým vítězstvím v sezóně se tak na dosah přiblížil k obhajobě titulu. Seznam jeho potenciálních přemožitelů se totiž smrskl už jen na Jensona Buttona, který dojel na druhém místě.
Vettel vedl závod od samotného startu, který zvládl dobře a přetavil pole position v první pozici. Za jeho záda se probil Jenson Button, zatímco Mark Webber se po souboji s Lewisem Hamiltonem propadl na čtvrté místo za Fernanda Alonsa.
Hamilton přitom ze souboje z Australanem vyšel ještě hůř, když se propadl až na osmé místo za Felipeho Massu a oba jezdce Mercedesu, Nica Rosberga a Michaela Schumachera.
Brit se však brzy začal propracovávat polem vpřed, když oba mercedesy předjel. Massu se pak neúspěšně pokusil zdolat v boxech, načež zaútočil na trati. Útok však nevyšel a Hamilton do Massy vrazil. Brazilci přitom prorazil pravou zadní pneumatiku a sám si urazil polovinu předního křídla. Oba tak museli k mechanikům znovu.
Hamilton se přitom do boxové uličky musel vrátit ještě jednou, aby si odpykal průjezdní penalizaci, kterou za zavinění kolize obdržel.
Mezitím však v čele suverénně ujížděl Vettel, který si před svými pronásledovateli budoval velký náskok.
Ten se však rozplynul ve třicátém kole, v souboji se Sergiem Perezem totiž tvrdě havaroval Michael Schumacher a na trať musel safety car. Sedminásobný šampion v nájezdu do osmé zatáčky najel na pravé zadní kolo Perezova sauberu a byl vymrštěn do vzduchu, načež tvrdě narazil do bariéry.
Němec se následně musel ukázat také v lékařském středisku na povinné prohlídce, z nehody si však naštěstí žádné zranění neodnesl.
Po restartu se Vettel znovu ujal vedení. Situaci mu výrazně ulehčili tři jezdci o kolo zpátky, kteří se ocitli mezi ním a Buttonem. Než se pilot McLarenu před všechny dostal, byl Němec znovu pryč.
Vettel si pak postupně vyjel náskok 12 sekund. Po závěrečném přezouvání ale Button zabral a začal se na první pozici mílovými kroky dotahovat. V posledních kolech pak vedoucí dvojice dojela další řadu o kolo pomalejších pilotů. Ani ti už však pořadím na čele nezamíchali a Vettel si dojel pro deváté vítězství v sezóně.
Button se díky druhému místu jako jediný Němcův soupeř udržel ve hře o titul. Jeho šance je však už jen teoretická, neboť by Brit musel vyhrát zbývající velké ceny sezóny a doufat, že Vettel už nezíská ani bod.
Stupně vítězů doplnil Vettelův týmový kolega Mark Webber, který strávil celý závod soubojem s Fernandem Alonsem. A protože zastávky v boxech nepomohly, musel se Australan přičinit na trati. Nakonec se mu Španěla povedlo zdolat v závěrečných kolech při předjíždění pomalejších soupeřů.
Pátý skončil Lewis Hamilton, který se kvůli svým patáliím musel hned několikrát probíjet polem a předvedl tak divákům spoustu předjížděcích manévrů.
Pro svůj nejlepší výsledek sezóny si dojel Paul di Resta, který využil chyb a problémů soupeřů a dostal se na šesté místo.
Sedmý skončil Nico Rosberg před osmým Adrianem Sutilem, bodovanou desítku pak doplnili devátý Felipe Massa a desátý Sergio Perez.
Těsně na body nakonec nestačil Williams, Pastor Maldonado a Rubens Barrichello totiž dojeli na jedenáctém a třináctém místě. Mezi sebou měli v cíli dvanáctého Sebastiena Buemiho.
Švýcarův týmový kolega Jaime Alguersuari havaroval krátce před cílem a ve zbývajících kolech tak svým soupeřům znemožnil bojovat v nájezdu do tunelu pod tribunou. Jelikož už totiž pořadatelé nechtěl na trať vysílat safety car, vlály v tomto místě dvojice žlutých vlajek.
Čtrnáctý skončil Kamuj Kobajaši, který si během závodu musel odpykat penalizaci projetí boxy za ignorování modrých vlajek. Patnáctý skončil Bruno Senna.
Nejlépe se z jezdců nových týmů umístil Heikki Kovalainen, který byl klasifikován na šestnácté pozici se dvěma koly ztráty. Fin dokonce porazil i Vitalije Petrova z Renaultu.
Klasifikováni pak byli také Jerome d'Ambrosio, Daniel Ricciardo, Vitantonio Liuzzi a Jaime Alguersuari.
Závod nedokončili kromě Michaela Schumachera také Jarno Trulli, kterého ve 48. kole potkaly technické problémy, a Timo Glock, který v desátém kole havaroval.
|
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Ztráta
|
|
1.
|
1:59.06.537
|
||
|
2.
|
+ 1.737
|
||
|
3.
|
+ 29.279
|
||
|
4.
|
+ 55.449
|
||
|
5.
|
+ 1:07.766
|
||
|
6.
|
+ 1:51.067
|
||
|
7.
|
+ 1 kolo
|
||
|
8.
|
+ 1 kolo
|
||
|
9.
|
+ 1 kolo
|
||
|
10.
|
+ 1 kolo
|
||
|
11.
|
+ 1 kolo
|
||
|
12.
|
+ 1 kolo
|
||
|
13.
|
+ 1 kolo
|
||
|
14.
|
+ 2 kola
|
||
|
15.
|
+ 2 kola
|
||
|
16.
|
+ 2 kola
|
||
|
17.
|
+ 2 kola
|
||
|
18.
|
+ 2 kola
|
||
|
19.
|
+ 4 kola
|
||
|
20.
|
+ 4 kola
|
||
|
21.
|
+ 5 kol
|
Neklasifikováni:
| Jezdec | Tým | V kole | |
|
NC
|
48
|
||
|
NC
|
29
|
||
|
NC
|
10
|
Nejrychlejší kolo závodu: Jenson Button (McLaren) - 1:48.454
Průběžné pořadí šampionátu jezdců po 14. závodě:
|
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
|
1.
|
309
|
||
|
2.
|
185
|
||
|
3.
|
184
|
||
|
4.
|
182
|
||
|
5.
|
168
|
||
|
6.
|
84
|
||
|
7.
|
62
|
||
|
8.
|
52
|
||
|
9.
|
34
|
||
|
10.
|
34
|
||
|
11.
|
28
|
||
|
12.
|
27
|
||
|
13.
|
20
|
||
|
14.
|
16
|
||
|
15.
|
13
|
||
|
16.
|
9
|
||
|
17.
|
4
|
||
|
18.
|
2
|
||
|
19.
|
1
|
Průběžné pořadí šampionátu týmů po 14. závodě:
|
p.
|
Tým | Jezdci |
Body
|
|
1.
|
S.Vettel, M.Webber |
491
|
|
|
2.
|
J.Button, L.Hamilton |
353
|
|
|
3.
|
F.Alonso, F.Massa |
268
|
|
|
4.
|
N.Rosberg, M.Schumacher |
114
|
|
|
5.
|
V.Petrov, N.Heidfeld, B.Senna |
70
|
|
|
6.
|
A.Sutil, P.di Resta |
48
|
|
|
7.
|
K.Kobajaši, S.Perez, P.de la Rosa |
36
|
|
|
8.
|
J.Alguersuari, S.Buemi |
29
|
|
|
9.
|
R.Barrichello, P.Maldonado |
5
|

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

25.09. 2011