Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Před příštím rokem potřebujeme víc testů, říká Pirelli

Před příštím rokem potřebujeme víc testů, říká Pirelli

Nové motory budou na pneumatiky náročnější.

Pirelli volá po uspořádání dalších testů před příchodem sezóny 2014, nová pravidla totiž budou na pneumatiky klást velké nároky a italský výrobce se chce řádně připravit.

Letošní sezóna vyzdvihla problémy s aktuálními směsmi, agresivní přístup Pirelli totiž nejednou vedl k diskutabilním defektům.

V současné době má Pirelli naplánováno pouze jeden test s předloňským vozem McLarenu, nad dalšími plány však zatím visí otazník.

Pro Pirelli se tak jedná o složitou situaci, pneumatiky pro příští rok totiž budou vystaveny větší zátěži, jelikož nové přeplňované šestiválce budou poskytovat vyšší kroutící moment.

Šéf oddělení motorsportu Pirelli Paul Hembery se nechal slyšet, že ignorovat požadavky na více testovacích příležitostí nemůže být pro Formuli 1 reálnou volbou.

"Skutečně musíme udělat nějakou práci, a to hodně práce na směsích," řekl Hembery v rozhovoru pro Autosport. "Chceme trochu změnit tu filozofii.

Tento rok byl co do směsí agresivní, v některých případech možná až příliš agresivní, musíme zlepšit mechanickou pevnost směsí a mít příští rok méně žmolků a rozpáraných gum, jelikož nové pohonné jednotky tento efekt zesílí."

Hembery zažádal novou Strategickou skupinu Formule 1 o zlepšení testovacích podmínek pro sezónu 2014.

"V tuto chvíli se snažíme ujasnit, vzhledem k tomu, jak se má tento sport vyvíjet, jak co nejlépe zajistit, abychom měli správná vstupní data. A to si žádá možnost testovat a také po testování provádět úpravy," řekl Hembery.

"Nechceme být zdržováni osobními zájmy. Chceme, aby od nás sport něco žádal. Pokud má nová Strategická skupina fungovat, chceme, aby nám říkali, co chtějí a my se toho budeme držet.

A pokud mají být provedeny změny, měly by být schváleny takovým orgánem, který je složen z týmů, FIA a FOM. To by byla ideální situace, jinak to skončí lobováním a mezi zájmy týmů."