Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Nos Lotusu půjde prý těžko okopírovat

Nos Lotusu půjde prý těžko okopírovat

Největším problémem jsou crash testy FIA.

Nástupce Jamese Allisona na pozici technického ředitele Lotusu, Nick Chester, je hrdý na koncept dvojitého nosu, který v testech nasadil jedině tým z Enstone. Je totiž přesvědčen, že tento design přinese autu výhodu a navíc se bude soupeřem těžko kopírovat.

Členové týmu Lotus se tento týden dostali do hledáčku médií částečně díky tomu, že jejich vůz se poprvé veřejně předvedl až na dráze v Bahrajnu, částečně díky originálnímu designu a částečně díky smělým prohlášením čelních představitelů týmu.

Z konceptu dvojitého nosu Lotusu se přitom ještě před zveřejněním prvních fotografií stalo veřejné tajemství Formule 1, protože tým přes zimu přišel o celou řadu zaměstnanců, kteří zamířili ke konkurenčním týmům.

"Některé týmy měly to štěstí, že se o našich řešeních dozvěděli poměrně brzy a myslím, že jeden nebo dva týmy se pokusili vyvinout podobně designované nosy", domnívá se Chester. "Je ale dost náročné připravit takový nos tak, aby zvládl crash testy FIA. A možná už byli s vlastním vývojem příliš daleko, než aby se pokusili vůz s takovým nosem sladit. Samozřejmě se struktura našeho nosu hodně liší od standardních nosů a absolvovali jsme několik pokusů, než jsme se dopracovali k řešení, které jsme mohli poslat na crash testy."

Podle Chestera se čísla z aerotunelu Lotusu potvrdila i na trati: " Čísla, která jsme naměřili při jízdách v Bahrajnu, vypadají působivě. Nemohu říci, o kolik bychom byli pomalejší se standardním nízkým nosem, ale vidíme, že dvojitý nos je pro nás přínosem."