Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Závodění ve F1 se příliš nezmění, odhaduje Alonso

Závodění ve F1 se příliš nezmění, odhaduje Alonso

Španěl ale není nadšený z rychlosti nových vozů.

Fernando Alonso neočekává, že by se i přes výrazné změny v technických pravidlech pro letošní sezónu nějak změnil styl závodění ve Formuli 1.

Monoposty Formule 1 budou od letošní sezóny poháněny motory o objemu 1,6 litru s turbem. Změna pravidel se projevila také na aerodynamice vozu, díky čemuž nyní vozy vypadají jinak než v loňském roce.

Poté, co už mají jezdci a týmy za sebou letošní předsezónní testy, se Alonso nechal slyšet, že změny na vozech pro letošní rok nebudou mít velký dopad na závodění.

"Oproti loňskému roku tu není moc velký rozdíl," řekl Alonso. "Co se jezdeckého stylu týče, není to nic velkého.

Už loni jsme od prvního kola každého stintu šetřili pneumatiky a od prvního kola je budeme šetřit také letos. Na tom se nic nemění.

Nemyslím si, že by se věci příliš změnily, samozřejmě ale vozy jsou pomalejší."


A právě s tím, že vozy jsou pomalejší, což bude mít dopad také na délku jednotlivých závodů, není dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 příliš spokojen.

"Vozy mají menší přítlak, v závodě pak budou mít menší výkon, jelikož si budete muset hrát s bateriemi více, než v kvalifikaci," řekl.

"Všechny tyto věci budou ve výsledku znamenat to, že bude závod mnohem pomalejší. Rádi řídíme rychlá auta, ne pomalá."

Alonso sice neočekává velké změny v závodech, v Bahrajnu během závěrečných testů však připustil, že zvyknout si na chování nových motorů zabere hodně času.

"Určitě je to jiné, co se týče rychlostí i jízdy na rovinkách," řekl o nových pohonných jednotkách.

"Na výjezdu ze zatáček je ovladatelnost jiná, jelikož se aktivuje turbo, takže budete muset předvídat, kdy dostanete výkon.

Pak je tu výkon na rovinkách, který je trochu jiný. Hodně práce přitom odvádí KERS.

Dnes máme téměř dvojnásobný výkon (systém ERS), takže když je aktivní, je to síla. Je to určitě zvláštní."