Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Pro Magnussena je pódium jako vítězství

Pro Magnussena je pódium jako vítězství

Dán při svém debutu skončil na druhé pozici.

Kevin Magnussen věří, že umístění na pódiu Velké ceny Austrálie při jeho premiéře ve Formuli 1 je pro něj a pro jeho tým McLaren jako vítězství.

21letý Magnussen má za sebou úspěšný vstup do Formule 1. Po startu ze čtvrté pozice dokázal ukočírovat začínající smyk na startovní rovince, po celou délku závodu se držel v nejlepší trojici a v závěru dokonce i dotíral na druhého Daniela Ricciarda z Red Bullu.

Do cíle dojel na třetí pozici, ovšem díky Ricciardově diskvalifikaci se posunul na druhou příčku. Magnussen se dnes stal prvním Dánem, který se postavil na stupně vítězů ve Formuli 1, a podle svých slov vůbec nepočítal s tím, že by mohl skončit na pódiu.

McLaren má za sebou jednu z nejhorších sezón v historii, když se loni vůbec nedostal na stupně vítězů. Nyní po prvním závodě sezóny, kde kromě druhého Magnussena na stupně vítězů vystoupal také jeho týmový kolega Jenson Button, který skončil třetí, vede v Poháru konstruktérů o osm bodů před Mercedesem. Jeho pilot Nico Rosberg dnes v Melbourne vyhrál.

"Nemůžu tomu prostě uvěřit," řekl Magnussen. "Není to vítězství, ale tak trochu to jako triumf chutná.

Tým má za sebou obtížnou sezónu a opravdu se chtěli vrátit zpátky.

Přes zimu pracovali opravdu tvrdě, pracovat s nováčkem, který nemá žádné zkušenosti, to je opravdu těžké. Odvedli ale skvělou práci a díky tomu se ve všem cítím v pohodě. Nemohl jsem chtít více."


Magnussen pár kol před cílem začal šetřit palivo ve snaze zaútočit v posledním kole na Ricciarda a i když to nevyšlo, loňský šampion Světové série Formule Renault 3.5 věří, že nová pravidla otevírají týmům a pilotům další možnosti.

"Můžete dělat různé věci s motorem, chvíli jet naplno, pak zase zvolnit, šetřit palivo a následně na to zase šlápnout," dodal Dán.

"Z vnějšku to vypadá určitě zajímavě, jelikož to vytváří příležitosti k předjíždění, dnes to ale nestačilo. Neměl jsem dostatečnou rychlost na to, abych jej předjel."