Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ferrari je za zlevnění Formule 1

Ferrari je za zlevnění Formule 1

Podmínkou je, aby vozy nevypadaly stejně.

Šéf Scuderie Ferrari si uvědomuje, že Formule 1 je již příliš drahá a náklady na účast v ní by měly výrazně klesnout, aby byla dostupnější i soukromým týmům. Nesmí se však vydat cestou jednotných vozů.

Vysoké náklady na účast v MS F1 se staly opět důležitým tématem před rokem v Bahrajnu, kdy členové Strategické skupiny odmítli zavedení nákladového stropu. Kvůli extrémně vysokým nákladům jsme se pak museli rozloučit s Caterhamem, který momentálně v dražbě prodává svůj majetek, aby se alespoň částečně vyrovnal s věřiteli. Nahnuté to měl a má i Manor (loni pod jménem Marussia), který byl již také v dražbě a zachránce s pořádně tučným bankovým kontem se našel až v hodině dvanácté. Finanční těžkosti přiznávají také Force India, Sauber a Lotus.

Ferrari k těmto týmům nepatří, vždy patřilo k nejlépe zabezpečeným týmům, ale Maurizio Arrivabene si uvědomuje, že Formule 1 si už nemůže dovolit přicházet o další týmy.

"Musíme udělat vše pro to, aby se Formule 1 stala opět o něco dostupnější. Pracuje se na tom, všichni s tím souhlasí," řekl Arrivabene Autosportu.

Zmíněná trojice středně velkých týmů přišla před sezónou s návrhem, že by mohly spojit síly a společně vyvinout jedno společné šasi. Toto však také neprošlo přes Strategickou radu, jednoznačně proti byl Ron Dennis, šéf McLarenu, ale Arrivabene by to také nedovolil.

"Myslím, že to byl jeden z návrhů, ale víte, občas někdo začne extrémním návrhem… Standardizace některých části vozu by mohla být z hlediska šetření zajímavá. Samozřejmě, ne všechny části vozu. Jsme Formule 1, ne jedna z těch sérií, ve kterých vypadají všechna auta stejně a nejsou ničím zajímavá."