Ricciardo má rekord i pole position
VC Monaka – kvalifikace
Red Bull Racing měl v monacké kvalifikaci v akci pouze jediný vůz. S ním si ovšem Ricciardo vyjel postavení v čele startu a fantastický kvalifikační rekord 1:10,810. Verstappen to vše jen smutně pozoroval, protože po nehodě v poledním tréninku se nepodařilo dát jeho auto dohromady.
Rudí býci byli obecně považováni za favority. Hojně se však diskutovalo o tom, zda poměr sil nezvrátí tajemný „kvalifikační režim“ Mercedesu a Ferrari.
Otazník visel také nad Verstappenem, jenž v závěru třetího tréninku havaroval v pasáži u bazénu. Nejprve ohledně zvládnutí opravy převládal optimismus, s odhalováním rozsahu škod ovšem postupně vyprchával. Musela se vyměnit i převodovka, což automaticky znamenalo posun na roštu o pět míst zpět. Sen o dvou red bullech v první řadě se tak rozplynul. Šedá eminence rakouské ekipy Helmut Marko obvinil v přestávce mezi oběma seancemi ze zavinění bouračky Sainze, který údajně vjel Nizozemci do stopy.
Max Verstappen kvalifikaci jen přihlížel
Úvod první fáze patřil druhému sledu. Jenže časy Hartleyho (1:13,8), Gaslyho (1:13,8) a Magnussena (1:13,9) nechaly protagonisty v klidu. Z nich Vettel zaznamenal 1:13,2 a Hamilton 1:13,3. Pozornost se však spíše soustředila do boxu Red Bullu, kde se mechanici pokoušeli ze všech sil zprovoznit Verstappenův vůz. Pohled na pilota, apaticky postávajícího bez přilby a nálady, nicméně nevěstil nic dobrého. Jeho parťák zajel bez větší námahy impozantních 1:12,0. Na druhou příčku se posunul Räikkönen (1:12,7), stěžující si na blokující mercedes.
Kromě Verstappena to měli řádně nahnuté Hartley, Ericsson, neustále na něco žehrající Stroll a Magnussen. Jak se později ukázalo, spasit se nedokázal ani jeden z nich. V pásmu ohrožení se dočasně pohyboval i Bottas. Z průběžné třinácté pozice se v jedné chvíli ocitl na sestupové šestnácté. Senzace se ovšem nekonala, druhým pokusem poskočil až na třetí místo za Ricciarda a Vettela.
Odhad ze třetího tréninku, že to ve druhé části kvalifikace nikdo nezkusí na ultraměkkých gumách, se ukázal jako mylný. Vyrukovali na nich Bottas a Hamilton. Ricciardo se dostal časem 1:11,4 do jiné dimenze a Vettel na něj ztrácel jen dvě desetiny. Räikkönenův kvalifikační rekord z loňského roku tak vzal podle očekávání zasvé. Jeho vlastník se ho ovšem nehodlal tak lehce vzdát a Australanovi se přiblížil na rozdíl pouhých čtyř setin sekundy.
Sázka na ultrasofty stříbrným šípům nevyšla. Ani jedno auto se na nich nedokázalo probít do první desítky a tak následoval pokorný návrat k většinové volbě. Vypjatou situaci oba jezdci s přehledem vyřešili a postoupili. To neplatilo pro Hülkenberga, Vandoornea, Sirotkina, Leclerka a Grosjeana, kteří se museli spokojit s umístěním na jedenáctém až patnáctém místě.
Ve finálovém rozstřelu se tak představili Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas, Ocon, Pérez, Alonso, Sainz a Gasly. Dosud nevýrazné mercedesy byly náhle jako postříkané živou vodou. Hamiltonovi změřili 1:11,3, Bottasovi 1:11,4. Jenže Ricciardo měl tuto sobotu obuté sedmimílové boty. Skokově se zlepšil na těžko uvěřitelných 1:10,8. Vettel a Räikkönen se vklínili mezi duo Mercedesu, rozestupy ale byly minimální. Čekalo se na závěrečnou rundu.
Největší odpor kladl Ricciardovi Sebastian Vettel
V ní zaútočili Hamilton a Vettel. Ani jednomu to nevyšlo, byť obhájce titulu byl absolutně nejrychlejší v prvním sektoru. Nakonec na něj zbylo až místo ve druhé řadě vedle Räikkönena. Dobrou formu Force Indie potvrdili šestý Ocon a devátý Pérez.
Ricciardo (na titulním snímku s Jackiem Stewartem) si v Monaku vybojoval už své druhé pole position. A nyní se bude usilovně snažit vytěsnit z paměti vzpomínky na ročník 2016, kdy o tuto výhodu a téměř jisté vítězství přišel hrubou chybou během zastávky v boxech.
| p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:12,013 | 1:11,278 | 1:10,810 | 17 |
| 2. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:12,415 | 1:11,518 | 1:11,039 | 21 |
| 3. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:12,460 | 1:11,584 | 1:11,232 | 22 |
| 4. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari | 1:12,639 | 1:11,391 | 1:11,266 | 22 |
| 5. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:12,434 | 1:12,002 | 1:11,441 | 25 |
| 6. | Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes | 1:13,028 | 1:12,188 | 1:12,061 | 27 |
| 7. | Fernando Alonso |
McLaren |
Renault | 1:12,657 | 1:12,269 | 1:12,110 | 26 |
| 8. | Carlos Sainz |
Renault |
Renault | 1:12,950 | 1:12,286 | 1:12,130 | 28 |
| 9. | Sergio Pérez |
Force India |
Mercedes | 1:12,848 | 1:12,194 | 1:12,154 | 23 |
| 10. | Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda | 1:12,941 | 1:12,313 | 1:12,221 | 29 |
| 11. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:13,065 | 1:12,411 | 22 | |
| 12. | Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Renault | 1:12,463 | 1:12,440 | 19 | |
| 13. | Sergej Sirotkin |
Williams |
Mercedes | 1:12,706 | 1:12,521 | 19 | |
| 14. | Charles Leclerc |
Sauber |
Ferrari | 1:12,829 | 1:12,714 | 20 | |
| 15. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:12,930 | 1:12,728 | 21 | |
| 16. | Brendon Hartley |
Toro Rosso |
Honda | 1:13,179 | 12 | ||
| 17. | Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari | 1:13,265 | 11 | ||
| 18. | Lance Stroll |
Williams |
Mercedes | 1:13,323 | 10 | ||
| 19. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:13,393 | 12 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

26.05. 2018
Daniel Ricciardo
Red Bull
Sebastian Vettel
Ferrari
Lewis Hamilton
Mercedes
Kimi Räikkönen
Esteban Ocon
Force India
Fernando Alonso
McLaren
Renault
Sergio Pérez
Toro Rosso
Stoffel Vandoorne
Sergej Sirotkin
Williams
Charles Leclerc
Sauber
Haas
Brendon Hartley
Marcus Ericsson
Lance Stroll
Kevin Magnussen