Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Hamilton zatím bezkonkurenční

Hamilton zatím bezkonkurenční

VC Francie – 2. trénink

Převaha Mercedesu se v pátečním odpoledni ještě prohloubila. Hamilton s inovovaným motorem ujel zbytku pole o parník. Varováním však jsou Bottasovy technické potíže.

V Le Castelletu panuje léto nejen podle kalendáře. Vzduch měl už tropických třicet stupňů, asfalt ještě o dvaadvacet více.

Na trati se objevilo jen devatenáct monopostů. Ericssonův sauber utrpěl při nehodě a následném požáru v závěru předcházející seance taková poškození, že se je mechanikům nepodařilo opravit.

První se do práce dostavili oba piloti Haasu. Magnussen rovněž ustavil nikterak imponující základní čas 1:37,6. Další se do tempa dostávali pozvolna. Räikkönen se nevyhnul smyku, záhy ho napodobil Pérez. Fin se přesto dostal do vedení, když na měkkých pneumatikách zajel 1:35,2 a byl tak o půl sekundy rychlejší než Vettel, jenž obul superměkké gumy. To se také brzy projevilo, když na druhý pokus poskočil až na 1:34,6.

Se zpožděním se ke slovu přihlásily mercedesy. Bottas však na supersoftech hned dosáhl 1:34,2, Hamilton 1:33,9. Za nimi se drželi v rozpětí jediné desetiny Verstappen, Vettel, Räikkönen a Ricciardo.

V kvalifikační simulaci si, pořád na superměkké směsi, dlouho nejlépe vedl Hamilton – 1:33,6. Vettel se mu na ultrasoftech dokázal přiblížit na jedinou desetinku. Z čela ho sesadil až Ricciardo, u něhož se časomíra zastavila na 1:33,2.

Red bully zatím porážejí ferrari

Zatímco Niki Lauda v televizním rozhovoru oficiálně potvrdil, že Mercedes skutečně nasadil novou specifikaci motoru, pozbyl Pérez levé zadní, zřejmě špatně připevněné kolo. Odnesla to naštěstí jenom reklamní tabule. Trénink však musel být na osm minut přerušen.

Sotva se opět začalo jezdit, ukázal Hamilton, že mercedesy mají momentálně jasně navrch. Na nejměkčí variantě obutí zvládl kolo za 1:32,5! Na dvojitý úspěch to ovšem nevypadalo, protože Bottas zamířil do boxů. Na vině byl údajně problém s chlazením.

Výbornou formu potvrzoval Grosjean, jenž se znovu dostal do pozice nejlepšího ze „zbytku světa“. Na opačném pólu tabulky se nacházel nešťastník Pérez, ale reálně patřila poslední místa tradičně borcům z Williamsu.

Čerstvý vítěz z Le Mansu Alonso se dokázal dostat do první desítky

Na dlouhé úseky zbylo málo prostoru. Navíc během nich uvízl v šikaně s poruchou Hartley a zapříčinil tak zavedení režimu virtuálního safety caru. Vettel a Hamilton kroužili v rozmezí 1:35 až 1:36 a byli nejrychlejší, v těsném závěsu následovaly oba red bully.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:32,539   27
2. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:33,243 + 0.704 31
3. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:33,271 + 0.732 24
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:33,426 + 0.887 29
5. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,689 + 1.150 35
6. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:33,699 + 1.160 30
7. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:34,156 + 1.617 7
8. Fernando Alonso McLaren Renault 1:34,400 + 1.861 24
9. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:34,457 + 1.918 33
10. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:34,535 + 1.996 35
11. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:35,067 + 2.528 30
12. Carlos Sainz Renault Renault 1:35,086 + 2.547 33
13. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:35,172 + 2.633 28
14. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:35,583 + 3.044 33
15. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:35,697 + 3.158 31
16. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:35,705 + 3.166 25
17. Lance Stroll Williams Mercedes 1:35,936 + 3.397 34
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:35,970 + 3.431 35
19. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:36,080 + 3.541 13