Novinky

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

Facebook Instagram

Jezdcům se nelíbí přehrazená rovinka Mistral

Jezdcům se nelíbí přehrazená rovinka Mistral

Whiting: Předtím si nikdo nestěžoval

Už po pátečních trénincích na VC Francie vznikla jednotná fronta prakticky všech jezdců, kritizujících umístění šikany uprostřed nejdelší rovinky v celém kalendáři F1 s názvem Mistral.

Rebelantům vadí zejména to, že následná zatáčka Signes tím ztratila hodně ze svého kouzla. Jízda na plný plyn po celé délce Mistralu by z ní udělala opět „zkoušku odvahy“.

Ze dne na den samozřejmě nelze profil trati měnit. Ale pro rok 2019 by to už šlo. Co na to FIA?

Ředitel velkých cen Charlie Whiting nejprve nasadil masku překvapeného: „Všichni piloti a týmy dlouho dopředu věděli, jak bude okruh vypadat. Na této variantě také testovali. Za celou dobu jsme u nich nezaznamenali žádné projevy nespokojenosti. Takže je trochu zvláštní, že se to teď začalo řešit. Navíc jsme to nenavrhli my, ale vedení autodromu. FIA neměla důvod se proti tomu stavět. Požadovali jsme dvě dlouhé DRS zóny, a tímto způsobem jsme je dostali. V šikaně jsme také zaznamenali několik pěkných předjížděcích manévrů. Myslím si, že bez ní by k nim nedošlo.

Toto tvrzení ovšem vzápětí zrelativizoval expert rakouské televize ORF Alexander Wurz: „Tohle může prohlásit jen někdo, kdo o závodech nic neví!“ Podle něj extrémní variabilita Paul Ricardu nabízí další alternativy, třeba i bez pasáže Signes.

Nicméně je pravdou, že zastáncům retardéru zbývá ještě jeden, a to řádně pádný argument – bezpečnost. Whiting se přesto za každou cenu nebrání změně: „Vždy si rádi vyslechneme názory jiných. Necháme udělat simulaci, abychom si ověřili, zda by po odstranění šikany byly výjezdové zóny na konci Mistralu dostatečné.“ To zní docela slibně…