Ricciardo se starými díly, ale novým elánem
VC Maďarska – 1. trénink
Pomalý a technicky náročný Hungaroring zatím svědčí motoricky méně dotovaným red bullům. Nejlepšího času dosáhl Ricciardo, Verstappen byl těsně třetí za Vettelem.
Na Maďarsko v tuto roční dobu ještě nebylo tak nejhůř. Teploměr ukázal „jen“ 29 stupňů, asfalt měl stupňů 38.
Sauber znovu nasadil Giovinazziho. Tentokrát v kokpitu nahradil Leclerka.
Začalo se, jak jinak, instalačními koly. Některé vozy byly vybaveny měřicími zařízeními, jejichž prostřednictvím týmy zkoumaly použitá vylepšení. V Ricciardově autě byly namontovány komponenty, naposledy použité při jeho vítězné jízdě ve VC Monaka. Williams vyrukoval po hororu v Silverstone s přepracovaným chladičem.
V úvodní fázi byl nejrychlejší Räikkönen před oběma red bully. Největší favorité, Hamilton a Vettel, však zatím v poklidu vyčkávali v boxech. Na obrazovkách tak mohli sledovat i Gaslyho minelu, který to v šikaně vzal přímo. Do potíží se dostal také Alonso, jehož jeden z williamsů vytlačil mimo trať.
Teprve po půlhodině se oba matadoři pustili do díla a Vettel na ultraměkkých gumách se hned usadil v čele výkonem 1:17,997 a s náskokem bezmála půl sekundy na Bottase (1:18,470, soft). Následovali Räikkönen (1:18,710, ultrasoft) a Verstappen (1:18,777, medium), zatímco Hamilton (1:18,798, soft) se pral, zejména na výjezdech ze zatáček, s neklidnou zádí.
I u Ferrari mohou být s úvodním tréninkem spokojeni
Verstappen přehnal svoji snahu a roztočil se v úvodní zatáčce. Jinak ale panovala na Hungaroringu v polovině seance nuda. Vandoorne zkusil rychlé kolo s vylepšeným podvozkem, žádný znatelný pokrok se však neprojevil.
Po necelé hodině zřejmě Hamilton vyřešil svoje problémy a dostal se na druhé místo, jen desetinku za Vettelem. Zato se zastavil Hülkenbergův renault. Patrně odešla elektronika, protože volant potemněl a zjevně nefungovala ani vysílačka. Ericsson předvedl smažícím se divákům pěknou piruetu.
Ferrari přitlačila. Vettel postoupil na 1:17,692 a Räikkönen na 1:17,948. Mezi ně se ovšem vklínil Verstappen a potom rudé monoposty s černou smuteční páskou přeskočil Ricciardo. Australan zajel 1:17,613 navzdory tomu, že měl obutou tvrdší směs.
Šéf Red Bull Racingu Christian Horner byl navýsost spokojen: „Vypadá to nadějně. Oběma pilotům sedí vyvážení vozu. I nadále musíme udržet rychlost ve druhém a třetím sektoru.“
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:17,613 | 30 | |
| 2. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:17,692 | + 0.079 | 24 |
| 3. | Max Verstappen |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:17,701 | + 0.088 | 29 |
| 4. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari | 1:17,948 | + 0.335 | 23 |
| 5. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:18,036 | + 0.423 | 28 |
| 6. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:18,470 | + 0.857 | 20 |
| 7. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:18,975 | + 1.362 | 17 |
| 8. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:19,025 | + 1.412 | 14 |
| 9. | Carlos Sainz |
Renault |
Renault | 1:19,128 | + 1.515 | 32 |
| 10. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:19,187 | + 1.574 | 29 |
| 11. | Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda | 1:19,352 | + 1.739 | 30 |
| 12. | Fernando Alonso |
McLaren |
Renault | 1:19,690 | + 2.077 | 24 |
| 13. | Brendon Hartley |
Toro Rosso |
Honda | 1:19,841 | + 2.228 | 32 |
| 14. | Lance Stroll |
Williams |
Mercedes | 1:20,012 | + 2.399 | 33 |
| 15. | Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes | 1:20,065 | + 2.452 | 30 |
| 16. | Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Renault | 1:20,151 | + 2.538 | 28 |
| 17. | Sergio Pérez |
Force India |
Mercedes | 1:20,159 | + 2.546 | 27 |
| 18. | Antonio Giovinazzi |
Sauber |
Ferrari | 1:20,293 | + 2.680 | 31 |
| 19. | Sergej Sirotkin |
Williams |
Mercedes | 1:20,307 | + 2.694 | 28 |
| 20. | Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari | 1:20,697 | + 3.084 | 12 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

27.07. 2018
Daniel Ricciardo
Red Bull
Sebastian Vettel
Ferrari
Max Verstappen
Kimi Räikkönen
Lewis Hamilton
Mercedes
Romain Grosjean
Haas
Renault
Carlos Sainz
Kevin Magnussen
Toro Rosso
McLaren
Brendon Hartley
Lance Stroll
Williams
Force India
Stoffel Vandoorne
Sergio Pérez
Antonio Giovinazzi
Sauber
Sergej Sirotkin
Marcus Ericsson