Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Ricciardo se starými díly, ale novým elánem

Ricciardo se starými díly, ale novým elánem

VC Maďarska – 1. trénink

Pomalý a technicky náročný Hungaroring zatím svědčí motoricky méně dotovaným red bullům. Nejlepšího času dosáhl Ricciardo, Verstappen byl těsně třetí za Vettelem.

Na Maďarsko v tuto roční dobu ještě nebylo tak nejhůř. Teploměr ukázal „jen“ 29 stupňů, asfalt měl stupňů 38.

Sauber znovu nasadil Giovinazziho. Tentokrát v kokpitu nahradil Leclerka.

Začalo se, jak jinak, instalačními koly. Některé vozy byly vybaveny měřicími zařízeními, jejichž prostřednictvím týmy zkoumaly použitá vylepšení. V Ricciardově autě byly namontovány komponenty, naposledy použité při jeho vítězné jízdě ve VC Monaka. Williams vyrukoval po hororu v Silverstone s přepracovaným chladičem.

V úvodní fázi byl nejrychlejší Räikkönen před oběma red bully. Největší favorité, Hamilton a Vettel, však zatím v poklidu vyčkávali v boxech. Na obrazovkách tak mohli sledovat i Gaslyho minelu, který to v šikaně vzal přímo. Do potíží se dostal také Alonso, jehož jeden z williamsů vytlačil mimo trať.

Teprve po půlhodině se oba matadoři pustili do díla a Vettel na ultraměkkých gumách se hned usadil v čele výkonem 1:17,997 a s náskokem bezmála půl sekundy na Bottase (1:18,470, soft). Následovali Räikkönen (1:18,710, ultrasoft) a Verstappen (1:18,777, medium), zatímco Hamilton (1:18,798, soft) se pral, zejména na výjezdech ze zatáček, s neklidnou zádí.

 

I u Ferrari mohou být s úvodním tréninkem spokojeni

 

Verstappen přehnal svoji snahu a roztočil se v úvodní zatáčce. Jinak ale panovala na Hungaroringu v polovině seance nuda. Vandoorne zkusil rychlé kolo s vylepšeným podvozkem, žádný znatelný pokrok se však neprojevil.

Po necelé hodině zřejmě Hamilton vyřešil svoje problémy a dostal se na druhé místo, jen desetinku za Vettelem. Zato se zastavil Hülkenbergův renault. Patrně odešla elektronika, protože volant potemněl a zjevně nefungovala ani vysílačka. Ericsson předvedl smažícím se divákům pěknou piruetu.

Ferrari přitlačila. Vettel postoupil na 1:17,692 a Räikkönen na 1:17,948. Mezi ně se ovšem vklínil Verstappen a potom rudé monoposty s černou smuteční páskou přeskočil Ricciardo. Australan zajel 1:17,613 navzdory tomu, že měl obutou tvrdší směs.

Šéf Red Bull Racingu Christian Horner byl navýsost spokojen: „Vypadá to nadějně. Oběma pilotům sedí vyvážení vozu. I nadále musíme udržet rychlost ve druhém a třetím sektoru.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:17,613   30
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:17,692 + 0.079 24
3. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:17,701 + 0.088 29
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:17,948 + 0.335 23
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,036 + 0.423 28
6. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,470 + 0.857 20
7. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,975 + 1.362 17
8. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:19,025 + 1.412 14
9. Carlos Sainz Renault Renault 1:19,128 + 1.515 32
10. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,187 + 1.574 29
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:19,352 + 1.739 30
12. Fernando Alonso McLaren Renault 1:19,690 + 2.077 24
13. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:19,841 + 2.228 32
14. Lance Stroll Williams Mercedes 1:20,012 + 2.399 33
15. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:20,065 + 2.452 30
16. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:20,151 + 2.538 28
17. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:20,159 + 2.546 27
18. Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 1:20,293 + 2.680 31
19. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:20,307 + 2.694 28
20. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:20,697 + 3.084 12