Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Vergnemu stačil jeden brilantní úder

Vergnemu stačil jeden brilantní úder

E-Prix v San-je

Vergnemu to konečně vyšlo. V šestém díle tohoto ročníku formule E v letovisku San-ja na čínském ostrově Chaj-nan přerušil šňůru smolných výsledků a vyhrál. V průběhu závodu se sice objevila informace, že je vyšetřován za porušení pravidel o jízdě za safety carem, nakonec ale vyvázl jen s napomenutím.

Obhájci titulu se povedla už kvalifikace, v níž si vyjel druhé místo. Pole position získal, poprvé během svého působení v seriálu, Rowland.

První polovina klání probíhala, alespoň pokud jde o špici, v relativním poklidu. Prvních pět vozů v pořadí Rowland, Vergne, Da Costa, Abt a Sims se drželo pohromadě, ale k útoku se na trati, jež k tomu neskýtala mnoho příležitostí, neodhodlal nikdo.

Oliver Rowland absolvoval zatím svůj nejpovedenější závod ve formuli E

Rušno však bylo v zadní části pole, v níž se ocitl i lídr průběžné klasifikace Bird, začínající až ze šestnáctého stání na roštu. Krátce po startu se opřel do Vandoorneova monopostu a musel, stejně jako jeho protivník, odstoupit.

Takřka přesně v poločase závodu zatroubil k náporu Vergne. V pomalé vlásence efektně vybrzdil Rowlanda a ujal se vedení, které už do konce nepustil z rukou.

Tímto manévrem se jakoby uvolnila dosud zadržovaná energie. Zatímco Vergne si vytvořil menší náskok, za ním se rozpoutala řada tvrdých soubojů kolo na kolo. Da Costa si během nich pochroumal nos svého auta.

Přítrž jim učinila až kolize Simse s Lottererem, který se mezitím dotáhl do čelní skupiny. Pilot BMW po ní zůstal trčet na dráze a zapříčinil tak nejprve vyslání neutralizačního vozu a posléze zastavení jízdy.

Da Costovi stačilo třetí místo k posunu do čela průběžné klasifikace

Po zhruba patnáctiminutové přestávce následoval závěrečný desetiminutový sprint. Přerušení bohužel zhatilo očekávaný zajímavý vývoj v souvislosti s aplikací bonusového attack modu, který nyní prakticky všichni aktivovali naráz. Pouze Lotterer se prodral před Abta na čtvrtou příčku, dostal se tím ale do hledáčku sportovních komisařů. Vyšetřován je i šestý Buemi.

Do cíle se po srážce Di Grassiho a Frijnse dojíždělo promenádním tempem v režimu virtuálního safety caru.

Průběžné pořadí po šesti závodech: 1. Da Costa 62, 2. D´Ambrosio 61, 3. Vergne 54, 4. Bird 54, 5. Mortara 53, 6. Di Grassi 52, 7. Abt 44, 8. Frijns 43, 9. Lotterer 41, 10. Evans 36, 11. Wehrlein 36, 12. Rowland 27, 13. Buemi 19, 14. Sims 18, 15. Massa 14, 16. Turvey 6, 17. Paffett 4, 18. Vandoorne 3, 19. López 2, 20. Piquet 1.

 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team   1:02:50,185 36 26
2. Oliver Rowland Nissan e.dams   +1,762 36 21
3. Antonio Felix da Costa BMWi Andretti Motorsport   +3,268 36 15
4. Andre Lotterer DS Techeetah Formula E Team   +4,631 36 12
5. Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler   +5,972 36 10
6. Jérôme d´Ambrosio Mahindra Racing   +17,340 36 8
7. Pascal Wehrlein Mahindra Racing   +18,367 36 6
8. Sébastien Buemi Nissan e.dams   +19,405 36 4
9. Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing   +20,646 36 2
10. Edoardo Mortara Venturi Formula E Team   +22,208 36 1
11. Felipe Massa Venturi Formula E Team   +27,739 36 0
12. Oliver Turvey NIO Formula E Team   +31,453 36 0
13. Tom Dillmann NIO Formula E Team   +32,654 36 0
14. Robin Frijns Envision Virgin Racing   - 1 kolo 35 0
15. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler   - 2 kola 34 0
  Nélson Piquet jr. Panasonic Jaguar Racing   DNF 21 0
  Alexander Sims BMWi Andretti Motorsport   DNF 20 0
  Gary Paffett HWA Racelab   DNF 13 0
  José María López Geox Dragon   DNF 10 0
  Stoffel Vandoorne HWA Racelab   DNF 1 0
  Sam Bird Envision Virgin Racing   DNF 0 0
  Felipe Nasr Geox Dragon   DNF 0 0