Novinky

  • 17.06.2019 Neutral Ferrari požádalo o přezkoumání Vettelovy penalizace z VC Kanady

  • 17.06.2019 Neutral Olivier Fisch se stal novým tiskovým mluvčím FIA

  • 16.06.2019 Good Posádka Alonso - Buemi - Nakadžima vyhrála pro Toyotu závod 24 hodin v Le Mansu

Facebook Instagram

Závodníci by chtěli mít v baterii méně energie

Závodníci by chtěli mít v baterii méně energie

Za současného stavu se nedá předjíždět

Se zavedením monopostů druhé generace odpadlo ve formuli E nutné přesedání z vozu do vozu. Současně ale zásadně poklesl význam správného hospodaření s energií. Ne každému se to líbí.

Současná auta obsahují baterie o kapacitě 54 kilowatthodin, z nichž 52 lze beztrestně využít. Na závod, trvající 45 minut, je to dost a dost. Pokud navíc jednou nebo vícekrát vyjede safety car, neohlížejí se jezdci na stav akumulátoru vůbec.

E-prix byly mnohem, mnohem zábavnější, když jsme na to museli daleko více dbát,“ vzpomíná nostalgicky Daniel Abt z továrního týmu Audi. Jeho nadřízený Dieter Gass má stejný názor: „Dříve v určitých fázích měl každý jinou zásobu energie. To umožňovalo různé strategické postupy a hlavně předjíždění.

Daniel Abt navrhuje stanovit množství dostupné energie pro každý okruh zvlášť

Pilot Nissanu Sébastien Buemi vidí příčinnou souvislost i se strkanicemi, jejichž počet v poslední době enormně vzrostl: „Závodníci jdou často přes čáru, protože nemají jinou možnost se před někoho dostat. Nezapomeňte, že aktuální auta jsou navíc robustnější a více vydrží. To svádí k tomu, použít je jako páčidla.

Jako jedno z možných řešení se nabízí zvýšení časového limitu závodu, případně jeho náhrada za stanovený počet kol. To by samozřejmě bylo možné až od příštího ročníku šampionátu.

Se zajímavou ideou přichází Abt: „Co množství využitelné energie přizpůsobit konkrétnímu okruhu? V Paříži se jí za tři čtvrtě hodiny spotřebuje mnohem méně než třeba v Marrákeši. Tak by se zredukovala na 50 kilowatthodin.

Komentáře ke článku