Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

DS Penske dál sází na šampiony

DS Penske dál sází na šampiony

Nechá si Vergneho i Vandoorna

Stáj DS Penske svou sestavu měnit nebude. I v nadcházející sezoně formule E za ni budou závodit Jean-Éric Vergne se Stoffelem Vandoornem.

„Bylo to pro nás jednoduché rozhodnutí. Je to totiž jedna z nejsilnějších z dvojic na startovním roštu,“ vysvětluje šéf stáje Jay Penske.

Letošní sezona byla pro značku DS a tým Penske první společnou. Obě strany sice působily v šampionátu již předtím, avšak odděleně. Stáj Jaye Penskeho je součástí startovního pole od samotného vzniku série v roce 2014. DS vstoupilo do série v sezoně 2015/2016 se stájí Virgin. Tato spolupráce trvala až do roku 2018. Poté se francouzský výrobce přesunul k Techeetahu. Toto partnerství trvalo až do loňska a bylo velmi úspěšné. Dva tituly pro něj totiž vybojoval Jean-Éric Vergne a jeden António Félix da Costa.

Vzhledem k minulým úspěchům značky DS se tedy není co divit, že letošní páté místo v hodnocení týmů pro ni bylo málo. Od ročníku 2023/2024 bude chtít rozhodně více.

„Uplynulá sezona pro nás byla sezonou růstu. Poučili jsme se jak z každého úspěchu, tak z každého nezdaru. Nikdo z nás nebyl spokojen s tím, že jsme v šampionátu skončili jako pátí. Víme, že můžeme dokázat více. Jean-Éric a Stoffel s sebou přinášejí vysokou závodnickou inteligenci s neochvějnou touhou po vítězství. V příští sezoně chceme bojovat o titul mistrů světa,“ věří Penske v lepší zítřky.

Právě Jean-Éric Vergne se letos postaral o jediné vítězství týmu. Šampion z ročníků 2017/2018 a 2018/2019 na něj dosáhl v indickém Hajdárábádu a v konečném pořadí šampionátu obsadil páté místo. Vandoorne loni sice obhajoval titul, který získal v sezoně 2021/2022 s Mercedesem, v tomto případě ale k němu měl hodně daleko. Obsadil totiž až celkové 11. místo, přičemž nejlépe skončil čtvrtý při prvním závodě v Jakartě.

Jean-Éric Vergne se letos postaral o jediné vítězství stáje DS Penske. Foto: DS Penske

 

Peugeot dostane košem


Jean-Éric Vergne a Stoffel Vandoorne jsou dvěma závodníky, kterých se v nadcházející sezoně rozhodně dotknou termínové kolize formule E s vytrvalostním mistrovství světa WEC. V něm bude dvojice hájit barvy Peugeotu. Tyto série se v kalendářích překrývají hned třikrát. První střet přijde v únoru, kdy se ve stejné době konají předsezonní testy WEC v Kataru a zatím nepotvrzený závod formule E. V květnu se budou třít šestihodinovka na okruhu Spa-Francorchamps s e-Prix Berlína a v červnu testovací den před 24 hodin Le Mans se závodem formule E v Jakartě.

Oba jezdci už ale mají jasno, jak se k těmto konfliktům postaví. Pro oba je prioritou formule E a tým DS Penske. Stále ale doufají, že by ke kolizím v datech nakonec nemuselo dojít.

„Vážně doufám, že se organizátorům podaří najít řešení. Vím, že na tom tvrdě pracují. Nevím přesně, kolik jezdců z formule E bude ve WEC závodit, ale nepřekvapilo by mě, kdyby to byla více než polovina pole. Proto opravdu doufám, že se termíny ještě budou měnit,“ přeje si Vergne.

Je možné, že k úpravě kalendáře dojde na nejbližším zasedání Světové rady motorsportu FIA, které se koná 19. října. Zde by měla být zaplněna i tři dosud nepotvrzená místa.

Vandoorne nejspíše bude mít příští rok ještě nabitější program než Vergne. Belgičan by si totiž rád ponechal i roli rezervního pilota stáje Aston Martin ve F1. O tu se v letošním roce dělí s Felipem Drugovichem. Vandoorne věří, že tuto úlohu může skloubit i s dvojitým závodním programem.

„Myslím si, že by něco takového bylo možné. Všechny strany by ale musely pochopit, jaké jsou mé priority a uvědomit si, jak často budu k dispozici. Bude důležité, abych si se všemi vyjasnil, čemu budu věnovat svůj čas a také jak to vymyslím s cestováním a s energií, protože spoustu času budu trávit v letadlech,“ říká.

Stoffel Vandoorne bude příští rok doufat v lepší sezonu než letos. Foto: DS Penske



Současně ale kvůli své práci v Aston Martinu nehodlá obětovat závodění. Tím pádem trvá na tom, že i příští rok bude třeba povinnosti rezervního pilota rozdělit mezi dva jezdce.

„Určitě nechci jezdit na všech 24 závodů a kvůli tomu nikde nezávodit. Jak bych pak mohl být připraven, když by bylo potřeba, abych za někoho zaskočil? Jako závodní jezdec potřebuji jezdit pořád. To je ten nejlepší způsob, jak se udržet ve formě a být připraven. Dobré je, že tomuto Aston Martin rozumí. Vědí, že potřebuji závodit, abych v případě potřeby mohl zaskočit,“ dodává.

Je otázkou, zdali i příští rok zůstane součástí stáje Aston Martin Felipe Drugovich. Sice se nezdá, že by tým byl s Brazilcem nespokojen, loňský šampion F2 je ovšem považován za jednoho z kandidátů na sedačku u Williamsu v případě, že by o ni přišel Logan Sargeant.

Zdroj: Motorsport, FORMULE.cz, ABB Formula E, úvodní foto: DS Penske