Novinky

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

  • 28.03.2024 Good Z Güntera Steinera je ambasador VC Miami.

Facebook Instagram

Bottas se raduje, Verstappen kaje

Bottas se raduje, Verstappen kaje

VC Ázerbájdžánu – 1. trénink

Velká cena Ázerbájdžánu v Baku začala poměrně nezáživným prvním tréninkem, v němž zvítězil Bottas. Ferrari se pohybovalo hluboko pod svými možnostmi, naopak ve formě se zdají být monoposty Force India.

Jelo se za optimálních klimatických podmínek – vzduch měl na pobřeží Kaspického moře 24 stupňů, asfalt o jedenáct více.

Po nezbytných instalačních kolech zaknihovali opravdu netradičně první relevantní časy piloti Mercedesu – Bottas, považovaný za specialistu na tento typ tratí, 1:49,8 a Hamilton 1:47,6. Oba začínali na supersoftech a postupně se vylepšili na 1:46,6, respektive 1:46,5. Renault naopak anoncoval „plánovanou“ dvacetiminutovou přestávku. Hartley musel v osmé zatáčce využít nouzového výjezdu. Novým lídrem se stal Verstappen za 1:46,4, a to dokonce na měkké směsi. Rozhodně naplno do toho zatím nešel Vettel, nacházející se až na dvanácté příčce.

Zato Mercedes a Red Bull se přetahovaly o čelo až do 34. minuty, kdy skončila seance pro Verstappena. Ztratil záď monopostu a levou částí narazil na bariéry. Zavěšení kola byla kompletně zničené. „Zasekla se mně tam jednička. Co jsem mohl dělat?“ žaloval Nizozemec do vysílačky. Po dobu odklízení auta byl trénink neutralizován.

Max Verstappen bude mít zase co vysvětlovat...

 

V poločase vykrystalizovalo pořadí: Ricciardo (1:45,4), Verstappen (+0,2), Hamilton (+0,3), Bottas (+1,0), Hülkenberg (+1,6), Stroll (+2,1), Grosjean (+2,8), Hartley (+2,9), Alonso (+2,9) a Ocon (+3,0). Týmy vracely pneumatiky Pirelli a chystaly se na druhou polovinu, která měla už více napovědět o jejich aktuální formě.

 

Sebastian Vettel zůstal v prvním tréninku v Baku v pozadí 

Hamilton do ní sice vstoupil hodinami, ale vzápětí zaznamenal nové maximum: 1:45,200. Jiní se potýkali s potížemi – Hartley již podruhé využil „záchranného východu“, Sainzovi se blokovalo pravé přední kolo. Hamiltona těsně překonal Ricciardo, ale potom už přišel čas na ultrasofty. Bottas na nich nastavil laťku na 1:44,2. Ta byla tak vysoko, že na ni v dalším průběhu nikdo ze soupeřů neměl. Räikkönen, který byl téměř neviditelný, zajel do boxů a technici začali rozebírat podlahu jeho ferrari.

Na Bottase se natlačil Ricciardo, Pérez a Ocon dokazovali, že okruh „na motor“ zjevně svědčí i jejich vozům. „Začátek sezony nebyl ideální. Ale tady nám to sedí. Teď ze sebe musíme dostat všechno. Vozu už začínáme lépe rozumět,“ uvedl provozní ředitel Force India Otmar Szafnauer. Naopak Ferrari bylo v těžké defenzivě, o čemž svědčí devátá příčka Vettela a třináctá Räikkönena. Je ale možné, že stáj se místo maximálních výkonů zaměřila na testování nových komponent.

Výsledky se připravují.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:44,242   26
2. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:44,277 + 0.035 24
3. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:45,075 + 0.833 26
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:45,200 + 0.958 24
5. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:45,237 + 0.995 29
6. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:45,559 + 1.317 11
7. Fernando Alonso McLaren Renault 1:46,465 + 2.223 25
8. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:46,480 + 2.238 28
9. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:46,492 + 2.250 18
10. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:46,513 + 2.271 18
11. Lance Stroll Williams Mercedes 1:46,590 + 2.348 26
12. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:46,747 + 2.505 32
13. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:46,749 + 2.507 11
14. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:46,856 + 2.614 23
15. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:46,861 + 2.619 10
16. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:46,875 + 2.633 21
17. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:47,073 + 2.831 21
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:47,434 + 3.192 18
19. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:47,967 + 3.725 21
20. Carlos Sainz Renault Renault 1:48,741 + 4.499 11