Abt a Audi brali všechno

e-prix v Berlíně
Způsobem start – cíl zvítězil Abt v berlínské e-prix. Triumf továrního týmu Audi na bývalém letišti Tempelhof podtrhl druhým místem Di Grassi. Zdá se to být neuvěřitelné, ale jde teprve o druhé double v historii šampionátu.
Abt vyhrál kvalifikaci a výhodu pole position dokonale zužitkoval. V závodě nebyl ani jednou pod větším tlakem a zajel i nejrychlejší kolo. Menší krizi přestál jen při odjezdu z boxů, kdy ho zdržel kolem projíždějící Prost. Kvůli tomu se k němu na krátkou chvíli přiblížil Di Grassi. Ten vyrážel až z pátého stání, ale už v úvodní periodě postupně zdolal Buemiho, Vergneho i Turveye.
Abt obhájil po startu výhodu pole position a vedení si udržel celý závod
Posledně jmenovaný dlouho choval naději na třetí místo, jenže ve 33. kole si ho téměř současně podali Vergne a Buemi. Lídr průběžné klasifikace vzápětí nechal za sebou i pilota Renaultu. Šlo o závěrečný z několika parádních duelů obou závodníků.
Hned v úvodu vyrobil chybu Rosenqvist a propadl se hluboko zpět. Přes veškeré úsilí se už k bodům nedostal a definitivně vypadl z boje o titul. Příliš spokojen se sedmou příčkou nebyl ani další uchazeč o něj Bird.
Vergne si třetím místem zvýšil šance na zisk titulu
Ve finiši se nejdramatičtější okamžiky odehrávaly kolem desáté pozice. Aktivitou hýřili zejména Piquet a Lotterer, kteří pošetřili energii a mohli útočit. Brazilec ale přecenil svoje síly při pokusu o předjetí Lópeze a vyjel z tratě. Šlo o jediný vážnější incident a cílem nakonec projelo všech dvacet účastníků.
Pořadí v šampionátu po devíti závodech: 1. Vergne 162, 2. Bird 122, 3. Rosenqvist 86, 4. Abt 85, 5. Buemi 82, 6. Di Grassi 76, 7. Evans 51, 8. Piquet 45, 9. Turvey 44, 10. Lotterer 43...
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | 55:35,546 | 45 | 29 | |
2. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | +6,758 | 45 | 18 | |
3. | ![]() |
Techeetah | +12,894 | 45 | 15 | |
4. | ![]() |
Renault e.dams | +17,282 | 45 | 12 | |
5. | ![]() |
NIO Formula E Team | +19,620 | 45 | 10 | |
6. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +24,586 | 45 | 8 | |
7. | ![]() |
DS Virgin Racing | +34,610 | 45 | 6 | |
8. | ![]() |
Venturi Formula E Team | +37,814 | 45 | 4 | |
9. | ![]() |
Techeetah | +44,359 | 45 | 2 | |
10. | ![]() |
Mahindra Racing | +45,931 | 45 | 1 | |
11. | ![]() |
Mahindra Racing | +46,381 | 45 | 0 | |
12. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +49,087 | 45 | 0 | |
13. | ![]() |
Venturi Formula E Team | +50,150 | 45 | 0 | |
14. | ![]() |
Renault e.dams | +50,381 | 45 | 0 | |
15. | ![]() |
Andretti Formula E | 52,715 | 45 | 0 | |
16. | ![]() |
DS Virgin Racing | +53,000 | 45 | 0 | |
17. | ![]() |
NIO Formula E Team | +53,302 | 45 | 0 | |
18. | ![]() |
Dragon Racing | +53,611 | 45 | 0 | |
19. | ![]() |
Dragon Racing | +54,289 | 45 | 0 | |
20. | ![]() |
Andretti Formula E | +1:06,954 | 45 | 0 |