Nesmyslné šikany po startu už nehrozí
Městská trať v sobě skrývá mnohá úskalí
Série kolizí, které znehodnotily řadu závodů formule E v nedávno skončené sezoně, přece jen donutila odpovědné činitele jednat. Přispěl k tomu i masivní tlak ze strany jezdců a týmů.
Jako nejvíce problematické se jevily šikany, postavené v už tak úzkých ulicích v centrech měst. Pro vozy druhé generace, disponující mnohem větší dynamikou, se staly neúnosnými. Kabinetní ukázkou byla hromadná havárie těsně po startu E-prix v Bernu.
Ředitel závodů formule E Scott Elkins potvrdil, že se věci daly do pohybu. „Pracujeme na tom, aby se podobné pasti v budoucnosti už neobjevovaly. Postavit retardér jako první zatáčku skutečně není dobrý nápad,“ uvedl s narážkou na švýcarský horor.
V minulé sezoně až příliš častý obrázek
„Problémem je profil tratí. Na mnohých okruzích se od sebe liší místa startu a cíle, říkáme tomu nulté kolo. To byl případ Bernu i Paříže. Na permanentních autodromech s vybudovanými boxy je to mnohem jednodušší. Ve formuli E je zřízení boxové uličky mimořádně obtížné. Mnohdy vjezd a výjezd z ní dělí od sebe jen několik metrů. V pravidlech přitom stojí, že cílová čára se musí nacházet mezi těmito dvěma body a také první a druhou linií pro safety car.“
„Je třeba, abychom lépe spolupracovali se zástupci pořadatelů. Jen tak se vyvarujeme častého zastavování závodů červenými praporky,“ dodal druhý muž šampionátu Alberto Longo.

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

22.08. 2019