Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Nedostižný Leclerc počtvrté za sebou na pole position

Nedostižný Leclerc počtvrté za sebou na pole position

VC Ruska - kvalifikace

Zrodil se kvalifikační fenomén. Jmenuje se Leclerc a v sobotních odpoledních si v poslední době se soupeři dělá, co se mu zachce. Na jeho dnešním výkonu v Soči bychom marně hledali sebemenší kaz. Čest mercedesu zachraňoval druhým místem Hamilton.

Pod zamračenou oblohou se teploměr nevyšplhal na více než 22 stupňů. Povrch dráhy se ohřál na 31 stupňů.

Do kvalifikace nastoupilo jen 19 závodníků. Už předem se vědělo, že ji vynechá Kvjat, na jehož voze se mění motor.

Jako první se na trati objevily williamsy, potom v rychlém sledu najížděli ostatní. Ferrari risklo střední směs. Leclerc na ní dosáhl 1:33,61 a dostal se do čela. Vettel po chybě pokus přerušil, což představovalo nemilou komplikaci. Red Bull i Mercedes zatím vyčkávaly.

Posléze vyrazily na měkkých pneumatikách. Hamilton šel s 1:33,23 do vedení, o třináct setin zpět se nacházel Verstappen. Bottas byl pomalejší Leclerka. Smůlu měl Albon, jehož zbrzdily žluté praporky po Kubicově probrzdění a následných hodinách. Nezvykle vypadal závěr pořadí, v němž figuroval kromě Thajce i Vettel!

A s Albonem mělo být ještě hůře. Ve zrádné třinácté zatáčce se roztočil a zádí auta praštil do bariéry z pneumatik. Konečná a pořádné překvapení. Kvalifikace byla přerušena, jezdec naštěstí vystoupil z kokpitu nezraněn. 

Lewis Hamilton zachránil pro Mercedes alespoň místo v první řadě na startu velké ceny

Vedlejším efektem nehody bylo, že ani napodruhé se nepodařilo Vettelovi dát měřené kolo. Do konce úvodní části nicméně stálo zbývalo přes šest minut. Po nucené pauze se exmistr světa spolehl raději na měkké gumy, avšak na nich byl nedostižný – 1:33,03.

Tím se k již jistě vyřazenému Albonovi a jasným kandidátům na tento úděl Kubicovi a Russellovi dočasně přiřadil Gasly. Jen tak tak nad vodou se držel patnáctý Giovinazzi. Nakonec ovšem pod hladinou nečekaně zmizel Räikkönen, jemuž na parťáka chybělo 82 tisícin sekundy.

Do střední fáze nasadil tvrdší variantu obutí pro změnu Mercedes. Bylo tudíž jasné, že na nejvyšší příčky aspirovat nebude. Zato Leclerc vytáhl ze svého rudého monopostu parádních 1:32,43 a Vettelovi, jenž ovšem kroužil na použité sadě, nadělil 65 setin. Hamilton (+0,70) a Bottas (+0,84) se zařadili za třetího Verstappena (+0,65). Dobře se drželi také šestý Gasly a sedmý Pérez. Naopak v nebezpečném pásmu se nacházeli Magnussen, Grosjean, Stroll, Ricciardo a Giovinazzi.

Nejúspěšnějším z týmů středu pole byl díky Sainzovi McLaren

Stříbrné šípy přešly na měkké pneumatiky a vydaly se hlídat dění na trati. Podobně zareagoval také Vettel, jemuž šlo o to, aby do závodu startoval na pokud možno co nejméně opotřebených gumách.

Do problémů nicméně zabředli jiní, kteří se již téměř radovali z postupu. Takhle se ale Gasly a Pérez připojili k Giovinazzimu, Strollovi a Magnussenovi. To Grosjean se řádně pochlapil a poskočil až na šestou pozici.

Vysloužil si za to zařazení do elitní desítky, která se chystala rozdat si to o pole position. Kromě něj do ní patřili ještě Leclerc, Vettel, Verstappen, Hamilton, Bottas, Norris, Sainz, Hülkenberg a Ricciardo.

Vstupní runda naznačila, že Leclerc má čáku vyhrát čtvrtou kvalifikaci za sebou. To se Ferrari naposledy podařilo díky Michaelu Schumacherovi v roce 2001. Zaznamenal, především díky fantastickému prvnímu sektoru, čas 1:31,80 a jasně dával na frak Vettelovi (+0,33), Hamiltonovi (+0,56), Bottasovi (+0,83) i Verstappenovi (+0,92). Ze zbytku světa se nejblíže držel Hülkenberg, jenže s bezmála dvousekundovým mankem.

V odvetě Monačan znovu zrychlil na 1:31,62. Hamilton s vypětím všech sil odvrátil alespoň double pro Ferrari. Vettela předstihl o pouhé dvě setinky. Bottas kolo pokazil a nechal se přeskočit Verstappenem. Ten ale zítra kvůli penalizaci bude začínat až z devátého stání, takže Fin si udržel postavení ve druhé řadě na roštu.

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:33,613 1:32,434 1:31,628 18
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,230 1:33,134 1:32,030 19
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,032 1:32,536 1:32,053 22
4. Max Verstappen Red Bull Honda 1:33,368 1:32,634 1:32,310 15
5. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:33,413 1:33,281 1:32,632 18
6. Carlos Sainz McLaren Renault 1:34,184 1:33,807 1:33,222 20
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:34,236 1:33,898 1:33,289 15
8. Lando Norris McLaren Renault 1:34,201 1:33,725 1:33,301 20
9. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:34,283 1:33,643 1:33,517 19
10. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:34,138 1:33,862 1:33,661 18
11. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:34,456 1:33,950   13
12. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:34,336 1:33,958   14
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:34,755 1:34,037   14
14. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:33,889 1:34,082   13
15. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:34,287 1:34,233   14
16. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:34,840     8
17. George Russell Williams Mercedes 1:35,356     8
18. Robert Kubica Williams Mercedes 1:36,474     8
19. Alexander Albon Red Bull Honda 1:39,197     4