Novinky

  • 16.06.2022 Good V Melbourne budou od příštího roku závodit F2 i F3.

  • 19.05.2022 Good Choť Sergia Péreze mu povila třetí dítě, syna Emilia.

  • 13.05.2022 Good Jack Doohan o víkendu otestuje v Kataru vůz stáje Alpine z roku 2021.

Facebook Instagram

TCR Eastern Europe poznalo na Red Bull Ringu dva nové vítěze

TCR Eastern Europe poznalo na Red Bull Ringu dva nové vítěze

Na nejvyšší stupeň vystoupali Sing a Vukovič

Čtyři závody, čtyři různí vítězové. Takovou bilancí se zatím může letos pochlubit seriál TCR Eastern Europe. Při druhém podniku aktuálního ročníku, který hostil o víkendu rakouský Red Bull Ring, si totiž dojeli pro své premiérové triumfy v šampionátu Patrick Sing a Milenko Vukovič.

Sing, jehož hlavním programem je účinkování v seriálu ADAC TCR Germany a Red Bull Ring by pro něj měl být v TCR Eastern Europe jediným letošním vystoupením, slavil triumf v sobotu. Své soupeře dokázal zdolat i navzdory tomu, že na svém voze Hyundai i30 vezl jako jednorázový účastník třicetikilové závaží navíc.

Na roštu německému jezdci patřilo čtvrté místo. Hned v úvodu se ale posunul před Petra Semeráda s Petrem Čížkem na druhou pozici a poté kroužil za Milenkem Vukovičem. Švýcar ale zanedlouho musel odstoupit kvůli technickým potížím a to umožnilo Singovi převzít vedení. V závěru se sice k němu nebezpečně přibližoval Petr Čížek, k útoku ale ze strany českého jezdce nedošlo a Sing tak triumfoval hned při své premiéře.

"Mám velkou radost z toho, že jsem vyhrál. Kvalifikace dopadla dobře. Bylo důležité dobře odstartovat, protože pak jedete dlouho rovně a do kopce. Po startu jsem dokázal předjet dvě auta. S jiným vozem jsem měl lehký kontakt, ale chování mého vozu to nijak neovlivnilo. Poté jsem se dokázal posunout do čela a dokázal jsem to udržet. Bylo znát, že pneumatiky odcházejí, ale měli jsme dobré nastavení, takže to nebyl velký problém," uvedl v cíli Sing.

V prvním závodě zvítězil Patrick Sing těsně před Petrem Čížkem. Foto: TCR Eastern Europe


Čížek se musel spokojit se druhou příčkou. I tak ale neměl důvod smutnit. Dosáhl totiž svého dosud nejlepšího výsledku v TCR Eastern Europe. Při svých předchozích třech pódiových výsledcích totiž pokaždé skončil na bronzové příčce. Jeho cesta za druhou pozicí nebyla jednoduchá. Nejprve na něj totiž útočil Petr Semerád. Tomu se ale nakonec prasklo zavěšení a do cíle nedojel. Poté na Čížka dotíral Václav Janík, který nakonec dojel jako třetí. Poté, co při úvodním podniku na Hungaroringu nebodoval, si tak výrazně spravil chuť.

S dobrou šancí na další vysoká umístění vstupovaly české barvy také do druhého závodu. Los totiž rozhodl, že na startovním roštu nedělního klání dojde k otočení nejlepší devítky ze soboty. První místo tak připadlo Radimu Adámkovi, který v prvním závodě dojel devátý, před debutantem Vítem Smejkalem. Ten zase v sobotu obsadil osmou pozici. Ze třetího místa vyrážel Polák Tomasz Rzepecki.

Úvod závodu sice vyšel nejlépe Rzepeckému a ještě během prvního kola se ujal vedení, byl to ale Milenko Vukovič, kdo zářil v neděli nejvíce. Švýcar sice po sobotním odstoupení startoval až z předposledního 15. místa, již během prvního kola ale zaznamenal pozoruhodný posun vzhůru a dostal se až na druhou pozici. Ve druhém kole pak převzal vedení od Rzepeckého a to už poté nepustil. Nerozhodil ho ani výjezd zpomalovacího vozu kvůli dvojici incidentů, který ho připravil o většinu náskoku.

V cíli Vukovič uvedl, že se ve voze cítil od začátku dobře. Přiznal ale, že na vítězství před startem nepomýšlel.

"Upřímně, potřeboval jsem nějaký čas, než jsem byl schopen takového úspěchu dosáhnout. Byl jsem si jistý, že mám rychlost na boj o pódium, když ale začínáte z poslední řady, tak si nemůžete dávat za cíl vítězství. Změnili jsme nastavení vozu a cítil jsem se s ním velmi sebejistě. V prvním kole jsem mohl jet hodně agresivně. Jak vždy říkám, musíte se dokázat přizpůsobit všem možným situacím. Myslím si, že to nebylo úplně špatné," nechal se slyšet po dojezdu.
Milenko Vukovič neměl v neděli konkurenci. Foto: TCR Eastern Europe


Za Vukovičem projeli cílem Petr Semerád a sobotní vítěz Patrick Sing. Německý jezdec se ale na pódium nakonec nepodíval. Dostal totiž pětisekundovou penalizaci za překračování traťových limitů, která ho odsunula na pátou příčku. Díky tomuto trestu se dostal na třetí místo Václav Janík, který si tak jako jediný odvezl z Rakouska dvě pódia.

Tomasz Rzepecki, který v úvodu vedl, se nakonec propadl na šesté místo. Vít Smejkal získal bod za desáté místo a z pole position startující Radim Adámek do cíle nedojel kvůli poškozením, která jeho vůz utrpěl při kolizi s Carolem Wittkem, týmovým kolegou Petra Čížka u stáje Fullinrace Academy. Ani Wittke šachovnicovou vlajku nespatřil. Odstoupení si připsal už v sobotu kvůli problémům s čerpadlem. Petr Čížek se po sobotní druhé příčce musel spokojit s osmou pozicí.

Snadný víkend nezažil Bartosz Groszek. Jezdec českého týmu Aditis sice přijížděl do dějiště Velké ceny Rakouska F1 jako lídr průběžného pořadí, za své výkony při úvodním podniku na Hungaroringu ale dostal kompenzační závaží 40 kilogramů. V obou závodech byl klasifikován jako čtvrtý. V čele šampionátu ale zůstává. K dobru má šest bodů před Milenkem Vukovičem.
Bartosz Groszek zůstává i po rakouských závodech v čele průběžného pořadí. Foto: TCR Eastern Europe


Pokračovalo trápení Milovana Vesniče, historicky prvního šampiona TCR Eastern Europe z roku 2019. Ten nevstoupil na Hungaroringu do sezony dobře. Zatímco v prvním závodě odstoupil po incidentu v úvodu, za který nenesl vinu, ve druhém si připsal pouze dva body za deváté místo. A Rakousko se u něj neslo v podobném duchu. Start první jízdy se mu sice podařil a po trati kroužil jako čtvrtý, pak ho ale zradila techcnika a jeho účinkování skončilo. V neděli se musel prodírat polem po startu z poslední 16. pozice a nakonec skončil sedmý.

"Auto zkrátka ztratilo ve druhém kole výkon. Skvěle jsem odstartoval a z osmé pozice jsem se během prvního kola dostal na čtvrté místo. A pak přišla katastrofa," neskrýval frustraci po sobotním závodě.

A spokojenost u srbského jezdce nepanovala ani v neděli: "Byl to závod plný vzrušení, ze 16. pozice jsme se dostali až na sedmou. Naše Audi rozhodně není v takové kondici, aby dokázalo bojovat s novějšími vozy. Ale tak to zkrátka je," uvedl.

TCR Eastern Europe pokračuje za tři týdny podnikem, který bude domácí pro vedoucího muže průběžného pořadí Bartosze Groszka. Pojede se totiž v polské Poznani.

Výsledky prvního závodu: 1. Patrick Sing (Německo, RaceSing, Hyundai i30 N TCR) 15 kol, 2. Petr Čížek (Česká republika, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +0,496, 3. Václav Janík (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +1,379... 4. Bartosz Groszek (Polsko, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR) +16,492, 8. Vít Smejkal (Česká republika, Aditis Racing, Cupra Leon TCR) +33,880, 9. Radim Adámek (Česká republika, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR) +35,054, 11. Carol Wittke (Německo, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +3 kola, DNF Petr Semerád (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +9 kol.

Výsledky druhého závodu:
1. Milenko Vukovič (Švýcarsko, Besagroup Vukovič Motorsport, Renault Megane RS TCR) 13 kol, 2. Petr Semerád (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +1,399, 3. Václav Janík (Česká republika, Hyundai/Janík Motorsport, Hyundai i30 N TCR) +3,020... 4. Bartosz Groszek (Polsko, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR) +3,516, 8. Petr Čížek (Česká republika, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +8,357, 10. Vít Smejkal (Český republika, Aditis Racing, Cupra Leon TCR) +13,138, DNF Radim Adámek (Česká republika, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR) +7 kol, DNF Carol Wittke (Německo, Fullinrace Academy, Cupra Leon Competición TCR) +8 kol.

Průběžné pořadí:
1. Groszek 64, 2. Vukovič 58, 3. Semerád 52... 4. Čížek 37, 6. Janík 30, 7. Galáš 28, 8. Homola 28, 13. Smejkal 5, 14. Wittke 4, 16. Adámek 3.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: TCR Eastern Europe