Novinky

  • 23.11.2025 Bad Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

  • 21.11.2025 Neutral Ve druhém tréninku v Las Vegas byl nejrychlejší Lando Norris z McLarenu

  • 21.11.2025 Neutral Charles Leclerc ve Ferrari vyhrál první trénink na VC Las Vegas

Facebook Instagram

Schumacher se vrací k formulím

Schumacher se vrací k formulím

Bude jezdit IndyCar

Mick Schumacher se příští rok vrátí po tříleté pauze k formulovým závodům. Německý pilot se dohodl se stájí Rahal Letterman Lanigan na angažmá v IndyCar. V americkém seriálu odjede celou sezonu včetně oválů.

„Jsem nadšený z toho, že v roce 2026 odjedu celou sezonu IndyCar s týmem Rahal Letterman Lanigan Racing,“ raduje se 26letý Němec. „Mám za sebou zkušenosti z F1 i vytrvalostních závodů a během své kariéry jsem nastupoval v různých šampionátech. Mám poznatky a znalosti, díky kterým si jsem jistý, že tato spolupráce bude skvělá,“ dodává.

Na Micka Schumacher si mohou fanoušci F1 pamatovat z let 2021 a 2022. Během té doby absolvoval 43 velkých cen, nasbíral 12 bodů a nejlépe dopadl při Velké ceně Rakouska 2022. Tu dokončil jako šestý.

V sezonách 2021 a 2022 závodil Mick Schumacher ve F1 za tým Haas. Foto: Haas

Schumacherova nováčkovská sezona skončila bez bodů. Je ale třeba dodat, že Haas měl v roce 2021 nejpomalejší vozy v celém poli a ze srovnání se svým týmovým kolegou, kterým byl další nováček Nikita Mazepin, vycházel Schumacher většinou vítězně.

Sezona 2022 se nesla v jiném duchu. Haas připravil konkurenceschopnější vůz. Schumacher sice zaznamenal dva bodované výsledky, když kromě šestého místa v Rakousku bral také osmou příčku na britském Silverstone, v šampionátu ale skončil až šestnáctý. Jeho zkušenější parťák Kevin Magnussen navíc nasbíral o 13 bodů více a obsadil 13. pozici. K tomu všemu navíc Schumacher nejednou havaroval, což mělo Haas stát kolem třech milionů euro. To vše vedlo k rozhodnutí, že si americká stáj pro další rok německého pilota neponechala.

V dalších dvou letech sice Schumacher udržoval s F1 kontakt coby rezervní jezdec Mercedesu a rovněž byl spojován se závodními sedačkami u Alpine nebo Cadillacu, ani jedna z těchto variant se ale neuskutečnila. Za tým Alpine ale závodil ve vytrvalostním mistrovství světa WEC. Během sezon 2024 a 2025 se třikrát probojoval na stupně vítězů. Přesto stále cítil touhu vrátit se jednoho dne do monopostů. Ta se mu nyní splní.

V posledních dvou letech působil Mick Schumacher ve WEC s týmem Alpine. Foto: Alpine Endurance Team

Schumacher už s týmem Rahal Letterman Lanigan Racing testoval. S vozem stáje se svezl minulý měsíc na okruhu v Indianapolisu. „Tým mě během testu připravil velmi dobře. Jsem si jistý, že na tom dokážeme společně stavět,“ věří Schumacher, na kterého IndyCar okamžitě udělalo dojem. „Hned mě to auto nadchlo, stejně tak americký motorsport. Je to tu totiž více o čistém závodění. Přesně to je důvod, proč se moc těším,“ říká.

První zkušenost s technikou, která se v IndyCar využívá, už má Schumacher za sebou. To ale neplatí o oválech, na kterých se příští rok uskuteční 5 z celkových 17 podniků. První test v tomto prostředí by si měl Schumacher podle týmu odbýt brzy.

Monopost IndyCar otestoval Mick Schumacher poprvé v říjnu. Foto: Rahal Letterman Lanigan Racing

U týmu Rahal Letterman Lanigan Racing Schumacher nahradí kanadského jezdce Devlina DeFrancesca. Jeho týmovými kolegy budou zkušený Graham Rahal a letošní nováček Louis Foster. Také oni odjedou celou sezonu.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, FORMULE.cz, úvodní foto: Rahal Letterman Lanigan Racing